اصلاحیه های امنیتی جدید مایکروسافت در راه هستند

شرکت مایکروسافت با انتشار اطلاعیه‎ای جزئیات اصلاحیه‎های امنیتی ماهانه خود را که سه‎شنبه این هفته (17 آبان) ارائه خواهند شد، اعلام کرد. این اصلاحیه‏ها طبق برنامه ماهانه مایکروسافت، برای ماه میلادی نوامبر منتشر می‏شوند.

این ماه فقط چهار اصلاحیه امنیتی برای اصلاح چهار نقطه ضعف در انواع سیستم‏های عامل Windows منتشر خواهد شد. یک اصلاحیه دارای درجه اهمیت “حیاتی” و دو اصلاحیه دارای درجه “مهم” هستند و اصلاحیه چهارم نیز درجه اهمیت “متوسط” دارد.

اصلاحیه امنیتی حیاتی این ماه جالب است. معمولاً اصلاحیه‏های حیاتی برای ترمیم نقاط ضعف مهم در نرم‏افزارهای قدیمی منتشر می‏شوند ولی اصلاحیه حیاتی این ماه، فقط برای سیستم‏های عامل جدید Server 2008, win7, Vista و Server 2008 R2 است. سیستم‏های عامل قدیمی win XP و Server 2003 فقط احتیاج به یکی از اصلاحیه‏های “مهم” خواهند داشت.

شرکت مایکروسافت سالهاست که در ماه‏های فرد سال، اصلاحیه‏های کمتری نسبت به ماه‏های زوج سال، منتشر می‏کند. به همین دلیل تعداد چهار اصلاحیه برای ماه میلادی نوامبر غیرطبیعی نیست ولی تعداد نقاط ضعفی که توسط این اصلاحیه‏ها بر طرف می‏شوند، در مقایسه با سال‏های قبل، در کمترین میزان خود هستند. در ماه نوامبر سال 2010، سه اصلاحیه برای ترمیم 13 نقطه ضعف و در ماه نوامبر 2009، شش اصلاحیه برای ترمیم 15 نقطه ضعف منتشر شد.

پس ار انتشار اصلاحیه های امنیتی ماه نوامبر در این هفته، در خبرهای هفته آینده اطلاعات بیشتری درباره این اصلاحیه ها منتشر خواهیم کرد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *