ویروس Conficker همچنان قربانی می گیرد

مدتی است که مشخص شده برخی کشورها مبارزه سخت تری در برابر ویروس Conficker در مقایسه با دیگر کشورها دارند. ولی آخرین آمار، اطلاعات بسیار دقیقی از وضعیت آلودگی ویروس Conficker نشان می دهد. براساس این آمار، شرکت مخابرات کشور چین بیشترین تعداد کاربر اینترنت آلوده به ویروس Conficker دارد. در حقیقت، شرکت مخابرات چین منبع و منشأ اولیه انتشار این ویروس بشمار می آید. شرکت مخابرات چین که به بیش از 94 میلیون کاربر، خدمات اینترنت می دهد، دارای بیش از یک میلیون کاربر آلوده به ویروس Conficker است. گرچه کشور چین بیشترین تعداد کاربر آلوده را دارد ولی از نظر درصد، برخی کشورها با 25 درصد آلودگی، آمار بسیار بالاتری را نشان می دهند.

ویروس Conficker که در اواخر سال گذشته ظاهر شد، تاکنون بسیار جلب توجه کرده و در اوایل سال جاری، هنگامی که کارشناسان امنیتی خبر از تغییر رفتار و جهش در گونه های جدید این ویروس دادند، حساسیت به این ویروس به اوج خود رسید. ولی چون اتفاق خاصی رخ نداد و تاکنون شبکه به تسخیر درآمده و در کنترل Conficker خطر و تهدیدی را ایجاد نکرده، در طی ماه های گذشته، ویروس Conficker به فراموشی سپرده شده. این در حالی است که مبارزه با ویروس Conficker پیشرفت قابل توجهی نداشته و در میزان آلودگی به این ویروس نیز کاهش چشمگیری مشاهده نمی شود.


در برخی کشورها، شرکت های سرویس دهنده اینترنت (ISP) خدمات ویژه ای به کاربران آلوده خود می دهند. ولی متأسفانه در کشورهایی مانند چین که بیشترین آلودگی ها را هم دارند، ارائه اطلاعات و ابزارهای مبارزه با ویروس، بخشی از خدمات این شرکت های ISP بشمار نمی آید. در کشور ما نیز ویروس Conficker همچنان قربانی می گیرد و هوشیاری و دقت کاربران در این خصوص همچنان لازم است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *