تنها اصلاحیه مایکروسافت برای ماه ژانویه

شرکت مایکروسافت طبق برنامه ماهانه خود، روز سه شنبه 22 دی ماه، تنها یک اصلاحیه امنیتی جدید برای ماه میلادی ژانویه منتشر کرد. این اصلاحیه برای سیستم عامل Win 2000 دارای درجه اهمیت “حیاتی” (Critical) است و برای دیگر سیستم های عامل Windows فقط درجه اهمیت “کم” (Low) دارد.
انتشار تنها یک اصلاحیه در ابتدای سال 2010 از قبل پیش بینی می شد. شرکت مایکروسافت در ابتدای سال 2009، یک اصلاحیه و در ابتدای سال 2008، فقط دو اصلاحیه منتشر کرد. اگر همین روال در سال جدید 2010 دنبال شود، باید در انتظار اصلاحیه های امنیتی زیادی در ماه آینده باشیم. همانطور که در دومین ماه سال 2009، چهار اصلاحیه و در سال های 2008 و 2007، هر سال 11 اصلاحیه در ماه دوم عرضه شد.
برخی از کارشناسان انتظار داشتند که شرکت مایکروسافت یک نقطه ضعف شناخته شده در Win 7 را که باعث از کار افتادن (Crash) این سیستم عامل جدید می شود، برطرف کند. ولی شرکت مایکروسافت، قبل از روز موعود، اعلام کرد اصلاحیه مربوط به این نقطه ضعف آماده نبوده و در این ماه عرضه نخواهد شد. نقطه ضعف مورد نظر حدود دو ماه پیش کشف و بطور عمومی اعلام شد.

این نقطه ضعف در پروتکل Server Message Block) SMB) سیستم عامل Win 7 و Win Server 2008 R2 وجود دارد و در صورت سوء استفاده صحیح از آن، سیستم عامل به نحوی دچار اختلال می شود که تنها راه برای استفاده مجدد از سیستم، قطع کامل برق کامپیوتر و سپس راه اندازی مجدد آن است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *