باطری خراب یا Win 7 خراب!

از زمان عرضه Win 7 به بازار، تعداد کاربرانی که از خراب شدن باطری کامپیوترهای قابل حمل خود گلایه و شکایت دارند، رو به افزایش گذاشته است. بسیاری از این کاربران معتقدند که سیستم عامل جدید Win 7 باعث استهلاک سریع باطری و خراب شدن آن می شود. برخی دیگر اعتقاد دارند که سیستم عامل جدید به اشتباه ظرفیت باطری کامپیوتر را تشخیص می دهد.
در مقابل، مسئولان مایکروسافت اعلام کرده اند که سیستم عامل Win 7 به درستی به وظیفه خود عمل می کند و با تشخیص وضعیت نامطلوب باطری، هشداری را به کاربر نشان می دهد. شناسایی وضعیت باطری در سیستم عامل Win 7 قابلیت جدیدی است و تابحال در سیستم های عامل قبلی وجود نداشته است. مسئولان مایکروسافت، همچنین کاهش ظرفیت باطری و خالی شدن سریع آن را غیرمرتبط با سیستم عامل دانسته و با اشاره به نحوه تبادل و دریافت اطلاعات درباره ظرفیت و میزان شارژ باطری، تمام مسئولیت ها را به گردن BIOS کامپیوتر می اندازد. این BIOS کامپیوتر است که وظیفه کنترل و مدیریت باطری را برعهده دارد و اطلاعات از طریق BIOS به سیستم عامل داده می شود. لذا به هیچ عنوان امکان تغییر در تنظیمات باطری توسط سیستم عامل وجود ندارد.
با این حال، کماکان کاربران سیستم عامل Win 7 که مجبور به تعویض باطری کامیپوترهای قابل حمل خود شده اند، از توضیحات شرکت مایکروسافت قانع نشده و شواهدی را در خصوص بروز اشکالات مشابه برای باطری های کاملاً نو ارائه داده اند. شرکت مایکروسافت نیز میدان را نباخته و اعلام کرده است که تعدادی از این باطری های نو را که سیستم عامل Win 7 به عنوان باطری خراب و نزدیک و به پایان عمر خود، تشخیص می دهد، آزمایش کرده و واقعاً این باطری ها مستهلک شده و دارای حداکثر ظرفیت و قابلیت شارژ نبوده اند.
در حال حاضر این کشمکش ادامه دارد و لذا اگر شما هم با چنین موردی برخورد کرده اید، تعجب نکنید و منتظر بمانید تا تکلیف شما و بقیه کاربران روشن شود. حداقل خوشحال هستیم که اشکال هرچه باشد، ایندفعه از ویروس نیست!

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *