اصلاحیه امنیتی برای Acrobat

شرکت Adobe ظرف دو هفته گذشته، یکبار دیگر اقدام به انتشار اصلاحیه فوق العاده و خارج از برنامه ماهانه خود کرد. اینبار، اصلاحیه امنیتی منتشر شده برای نرم افزار Acrobat و Acrobat Reader است. حفره امنیتی کشف شده در تمام نسخه های این دو نرم افزار وجود دارد و سوءاستفاده از این حفره، امکان دسترسی غیرمجاز و اجرای هر دستوری را برروی کامپیوتر آسیب پذیر فراهم می‏آورد.
طبق اعلام شرکت Adobe تاکنون موردی از سوءاستفاده از این حفره امنیتی گزارش نشده است. همین موضوع نیز جای تعجب دارد که اگر این حفره امنیتی فعال نیست، چرا اصلاحیه امنیتی فوق العاده و اضطراری برای آن ارائه شده است؟
ذکر نام شرکت مایکروسافت به عنوان کشف کننده این حفره امنیتی این احتمال را مطرح می‏کند که مایکروسافت برای انتشار اصلاحیه فوق العاده، به شرکت Adobe فشار آورده است.

به نظر می‏رسد که این حفره امنیتی ارتباط مستقیم با حفره امنیتی اخیر که در نرم افزار Flash Player شناسایی شده و اصلاحیه فوق العاده‏ای نیز برای آن منتشر شد، داشته باشد.

نرم افزارهای Acrobat و Acrobat Reader بطور خودکار در فاصله زمانی تعیین شده اقدام به دریافت اصلاحیه‏های جدید می کند. ولی در صورت لزوم، کاربران می توانند با استفاده از منوی Help و انتخاب گزینه Check for Update Now فوراً به دریافت و نصب آخرین اصلاحیه‏ ها اقدام کنند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *