حملات اینترنتی توسط دولت ها رو به افزایش است

طی روزهای اخیر، گزارش جدیدی درباره حمله و نفوذ به کامپیوتر برخی کاربران شناخته شده و مشهور در کشور ویتنام از سوی کارشناسان دو شرکت Google و McAfee منتشر شده است. بر اساس این گزارش، در این حملات از روش های مشابهی استفاده شده که در حملات مشهور سال گذشته توسط نفوذگران چینی به چندین شرکت بین المللی استفاده شده بود.
حملات صورت گرفته علیه برخی کاربران ویتنامی، رنگ و بوی سیاسی دارد و به همین دلیل نیز احتمال دخالت دولت ویتنام در این حملات وجود دارد. البته این اتهام از سوی مسئولان دولت ویتنام رد و تکذیب شده است.
همچنین دولت چین یکبار دیگر در معرض اتهام حملات اینترنتی علیه مخالفان خود قرار گرفته است. این دفعه، کارشناسان کانادایی اسناد و مدارکی دال بر حمله و نفوذ از طریق چند سرور مستقر در خاک چین به شبکه های کامپیوتری دفتر کار «دالای لاما» (فعال سیاسی تبت)، وزارتخانه های کشور هند و چند مؤسسه مرتبط با سازمان ملل ارائه شده است.
در این حملات از روش های نفوذ جدید و پیچیده ای استفاده شده تا کنترل دائمی بر روی کامپیوترهای به تسخیر درآمده، برقرار باشد. البته ارتباط مستقیم دولت چین با این حملات به این آسانی قابل شناسایی و ارائه نیست ولی کارشناسان کانادایی، رد پای دو تبعه چینی را در این حملات شناسایی کرده اند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *