اصلاحیه های جدید مایکروسافت برای ماه میلادی اکتبر

همانطور که از قبل اعلام شده بود، این ماه شاهد انتشار هشت اصلاحیه امنیتی جدید از طرف شرکت مایکروسافت هستیم. این هشت اصلاحیه (از MS11-075 تا MS11-082)، تعداد 22 حفره امنیتی را در انواع نرم‎افزارهای مایکروسافت ترمیم می‎کنند. از بین این اصلاحیه‎ها، فقط دو اصلاحیه دارای درجه اهمیت “حیاتی” (Critical) هستند و مابقی تنها درجه اهمیت «مهم» (Important) دارند.

اصلاحیه حیاتی MS11-081 هشت نقطه ضعف را در مرورگر IE از نسخه 6 تا نسخه 9 بر روی انواع سیستم‎های عامل Windows اصلاح می‎کند. سوءاستفاده از این هشت نقطه ضعف بدون دخالت کاربر امکان‎پذیر بوده و می‎تواند دسترسی غیرمجاز به کامپیوتر آسیب‎پذیر را در حد دسترسی‎های کاربر، فراهم کند.

اصلاحیه حیاتی MS11-078 یک نقطه ضعف را در فناوری NET. در نسخه های مختلف Windows اصلاح می‎کند. گرچه سوءاستفاده از این نقطه ضعف پیچیده و دشوار است ولی از آنجائیکه چندین روش مختلف برای سوءاستفاده از آن وجود دارد، به این اصلاحیه درجه حیاتی داده شده است.

برای مشاهده تصویر بزرگ، بر روی آن کلیک کنید

علاوه بر این دو اصلاحیه که از طرف مایکروسافت حیاتی تلقی شده‎اند، برخی کارشناسان معتقدند که چند اصلاحیه دیگر این ماه نیز باید درجه اهمیت حیاتی می‎داشتند. از جمله اصلاحیه MS11-076 که نقطه ضعفی را در نرم‎افزار Windows Media Centre ترمیم می‎کند. طبق درجه‎بندی مایکروسافت، امکان سوءاستفاده موفق از این نقطه ضعف بسیار زیاد است و از این بابت دارای درجه یک است.

همچنین اصلاحیه MS11-079 نقطه ضعف مهمی را در نرم‎افزار امنیتی Forefront مایکروسافت ترمیم می‎کند. امکان سوءاستفاده از این نقطه ضعف نیز دارای درجه یک در جدول درجه‎بندی مایکروسافت است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *