این دفعه نوبت Fortinet برای فروش است

گزارش های متعددی از تماس شرکت IBM با شرکت Fortinet برای خرید آن شرکت به گوش می رسد. گفته می شود شرکت IBM علاقمندی خود را برای خرید Fortinet به اطلاع مدیران آن شرکت رسانده و منتظر تصمیم آنها است.
شرکت Fortinet یکی از شرکت های مشهور و بـا سـابقـه در زمینـه محصـولات امنیتی چنـد منظـوره UTM یا Unified Threat Management است. سرمایه این شرکت در حدود 320 میلیون دلار و درآمد آن برای سال جاری میلادی حدود 38 میلیون دلار برآورد شده است.

با اقـدام شـرکت Intel بـرای خـریـد شرکت McAfee در ماه گذشته، این بحث مطرح شد که شرکت های امنیتی مستقل در حال از بین رفتن هستند. اکنون حرکت IBM برای خرید شرکت Fortinet، این بحث را جدی تر می کند.  بسیاری معتقدند که شرکت Symantec در نوبت بعدی قرار دارد. اما خریدار کیست؟!

چرا شرکت IBM تصمیم به خرید شرکت Fortinet گرفته است؟ شرکت Fortinet امکانات امنیتی محصولات خود را بـر روی قطعات سخت افـزاری (Chip) گـذاشته و عرضه می کند. این ادغام “امنیت” با “قطعات سیلیکونی”، دلیل و بهانه شرکت Intel برای خرید شرکت McAfee بود. شرکت IBM تجربه بسیار زیادی در زمینه نیمه هادی ها دارد و اگر قرار است “امنیت بر روی سیلیکون” مدل سال های آینده باشد، خریدن شرکت Fortinet بهترین اقدامی است که IBM می تواند برای سهامدارانش انجام دهد.
امروزه برای شـرکت های بزرگی مانند IBM و HP که راه حل های جامع و یکپارچه بزرگ عرضه می کنند، بحث امنیت و راهکارهای امنیتی در بخش های مختلف، از مـرکـز داده تـا خـدمـات ابری (Cloud Services)، می تواند عـامـل متمایز کننده ای با دیگر رقبا باشد.
علاوه بر این، هر دو شرکت IBM و Fortinet مشتریان بزرگی در بخش های خصوصی و دولتی دارند. در ضمن امنیت برای شرکت IBM مـوضـوع جـدیـدی نخواهد بود. چرا که IBM شرکت های امنیتی متعددی نظیر (ISS (Internet Security System و Watchfire را در مجموعه شرکت های اقماری خود دارد.

طبق آخرین اخبار، مذاکرات بین دو شرکت در مراحل نهایی قرار دارد که در صورت توافق دو شرکت، طی روزهای آینده باید منتظر اعلام رسمی این خبر باشیم.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *