560 میلیون سایت مسدود شده!

طبق آخرین آمار منتشر شده از سوی شرکت مایکروسافت، از زمان عرضه مرورگر IE 8 به بازار تاکنون بیش از 560 میلیون سایت مخرب توسط این مرورگر شناسایی و دسترسی به آنها مسدود شده است. 560 میلیون یعنی 3 میلیون سایت در روز.
البته سایر مرورگرها نیز دارای امکانات امنیتی مشابه هستند ولی مرورگر IE 8 از این بابت دارای رتبه اول است. مرورگر IE 8 بیش از 69 درصد سایت های مخرب را با موفقیت شناسایی می کند، در حالیکه مرورگر Firefox 3.07 فقط 30 درصد، مرورگر Safari تقریباً 25 درصد و مرورگر Chrome به زحمت قادر به تشخیص 16 درصد سایت های مخرب هستند.

فناوری SmartScreen Filter که در مرورگر IE 8 بکار گرفته شده با درصد موفقیت بالایی قادر به تشخیص سایت های مخرب است ولی این توان را ندارد که بخش مخرب را در صفحات وب شناسایی کند و تنها با مسدود ساختن آن بخش های مخرب، امکان دسترسی کاربر به صفحات وب را بدهد. در حال حاضر، IE 8 کل سایت را مسدود می کند. امروزه درج آگهی هایی که دارای برنامه های مخرب و مخفی در درون خود هستند، تبدیل به یکی از پرطرفدارترین روش ها برای افراد نفوذگر و خلافکار شده است. وجود اینگونه آگهی ها در صفحات وب، مرورگر 8 IE را وادار می سازد تا کل سایت را مسدود سازد.
یقیناً با این میزان موفقیت مرورگر IE 8 در شناسایی سایت های مخرب، مایکروسافت را تشویق خواهد کرد که فناوری SmartScreen Filter را توسعه داده و امکان ردیابی آگهی های اینترنتی مخرب را به آن بیفزاید.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *