خطای McAfee در شناسایی ویروس Wecorl

فایل های به روز رسانی DAT 5958 برای ضدویروس های McAfee که در پایان روز چهارشنبه اول اردیبهشت منتشر شد دارای اشکال فنی بوده و ویروس Wecorl.a را به اشتباه شناسایی کرده و در نتیجه، یک فایل سالم سیستم عامل را قرنطینه می کرد. فایل Svchost.exe یکی از فایل های اصلی سیستم عامل Windows است و حذف آن باعث راه اندازی مکرر و بدون نتیجه کامپیوتر می شود.
این مشکل فقط بر روی سیستم های عامل Win XP که دارای Service Pack 3 هستند، رخ می دهد. همچنین اگر گزینه Scan Processes on Enable در ضدویروس VirusScan غیرفعال باشد، این مشکل پیش نخواهد آمد. این گزینه بطور پیش فرض غیرفعال است.
شرکت McAfee به محض اطلاع از وجود اشکال در فایل های DAT 5958، این فایل ها را از روی سرورهای خود جمع آوری کرده و فایل های به روز رسانی اصلاح شده DAT 5959 را ارائه کرد. همچنین برای کاربرانی که دچار این اشکال شده اند، ابزاری (SDAT5958_EM.EXE) تهیه و منتشر کرده که بطور خودکار، کامپیوتر را به حالت عادی خود باز می گرداند.

http://www.sg-update.net/download/tools/SDAT5958_EM.exe

خوشبختانه اغلب کاربران ایرانی به دلیل مصادف شدن انتشار DAT 5958 با تعطیلات آخر هفته، از این فایل ها برای به روز رسانی ضدویروس خود استفاده نکرده و تا روز شنبه 4 اردیبهشت ماه نیز، این فایل ها به نگارش DAT 5961 رسیده اند.
با این وجود، در صورتیکه کامپیوترهای Win XP SP3 بی دلیل راه اندازی مکرر می شوند و دائماً صفحه آبی مرگبار Windows را نمایش می دهند، برای راهنمایی بیشتر با شرکت شبکه گستر تماس حاصل کنند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *