بازگشت گروه نفوذگران “ناشناس”

یک ویدئو که ظاهراً از طرف گروه نفوذگران “ناشناس” (Anonymous) بر روی سایت Youtube منتشر شده، خبر از حمله گسترده به سایت بورس نیویورک در روز دوشنبه 18 مهر ماه می‎دهد.

این اولین خبر از گروه نفوذگران “ناشناس” است که پس از چند هفته سکوت، منتشر می‎شود. در این ویدئو از همه خواسته شده تا با استفاده از ابزارهای مخفی سازی (Anonymizer)، ابتدا هویت خود را پنهان کرده و سپس با به‎کارگیری ابزارهای حمله، مانند LOIC) Low Orbit Ion Cannon) دست به یک حمله هماهنگ و گسترده علیه سایت بورس نیویورک (NYSE) بزنند.

به دنبال انتشار این ویدئو، پلیس FBI آمریکا اعلام کرد که در حال بررسی این خبر است و اقدامات لازم را بعمل خواهد آورد. به فاصله یک روز از دخالت پلیس FBI، دو اطلاعیه پی در پی از سوی گروه نفوذگران “ناشناس” منتشر شد. در اطلاعیه اول به صراحت گفته شده که این گروه قصد نفوذ به سایت بورس نیویورک را ندارد و توصیه کرده که FBI نیروهای خود را در جای دیگری به کار مفید گیرد. در اطلاعیه دوم هم کاملاً مسئولیت ساخت و انتشار ویدئو توسط گروه “ناشناس” تکذیب شده و این کار را به نیروهای امنیتی آمریکا نسبت داده‎اند. در این اطلاعیه آمده که پس از دستگیری چندین عضو این گروه، کاملاً غیرمنطقی است که یکبار دیگر از اعضای خود بخواهیم از همان ابزارهای اینترنتی رایگان نظیر LOIC که هم سنگران ما را به زندان انداخته است، استفاده کنند.

به نظر می‎رسد که گروه نفوذگران “ناشناس” قدری عقب نشینی کرده باشند ولی همچنان این احتمال وجود دارد که حداقل به سایت عمومی بورس نیویورک حمله کنند. سایت‎های مهم بورس که معاملات زنده سهام از طریق آنها صورت می‎گیرد، سایت‎های جداگانه‎ای هستند و سایت عمومی بورس تنها یک سایت عادی اطلاع‎رسانی است. نهایت فعالیت مخرب این گروه نیز تنها به اختلال در دسترسی به سایت منجر خواهد شد.

 

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *