اصلاحیه های جدید مایکروسافت برای ماه می

شرکت مایکروسافت طبق برنامه ماهانه خود، سه شنبه 21 اردیبهشت ماه، اصلاحیه های امنیتی ماهانه برای ماه میلادی می را منتشر کرد. این ماه فقط دو اصلاحیه ارائه شده ولی هر دو اصلاحیه دارای درجه اهمیت “حیاتی” هستند. این اصلاحیه ها نقاط ضعفی را در سیستم های عامل Windows و نرم افزار Office برطرف می کنند.

اصلاحیه MS10-030 یک نقطه ضعف را در نرم افزارهای Outlook Express، Windows Mail و Windows Live Mail برطرف می کند. این نقطه ضعف بر روی اغلب سیستم های عامل Windows قابل سوءاستفاده است ولی از نسخه Vista به بعد، با داشتن امکانات امنیتی Heap Protection، سوءاستفاده در این نسخه ها دشوارتر خواهد بود.

اصلاحیه MS10-031 نقطه ضعفی را در نرم افزار(Visual Basic for Application (VBA ترمیم می کند. هر نرم افزار دیگری که در ساخت آن از این نرم افزار استفاده شده، دارای این نقطه ضعف است. کارشناسان مایکروسافت معتقدند که ظرف چند هفته آینده باید منتظر انتشار ابزارهایی بر روی اینترنت باشیم که امکان سوءاستفاده از این نقطه ضعف را در نرم افزار VBA فراهم می آورند.

همچنین شرکت مایکروسافت یکبار دیگر به همه کاربران یادآوری کرده که از دو ماه دیگر، اصلاحیه های امنیتی برای سیستم عامل Win XP SP2 و Win 2000 ارائه نخواهد کرد.

 

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *