ویروس های USB به مقام اول رسیدند

طبق جدیدترین گزارش شرکت McAfee، آمار تهدیدات در سه ماه آخر سال گذشته نشان می دهد ویروس هایی که از طریق حافظه های فلش (USB Flash) منتشر می شوند، شایع ترین نوع ویروس بوده اند و اکنون مقام اول را در فهرست تهدیدات و برنامه های مخرب در جهان دارند. آمار نامه های الکترونیکی ناخواسته (هرزنامه یا Spam) در این مدت ثابت مانده است و به غیر از تعدادی از هرزنامه ها که بطور بین المللی منتشر می شوند، بسیاری از هرزنامه ها دارای ماهیت محلی هستند و نوع هرزنامه ها از یک کشور به کشور دیگری، تفاوت دارند. از بابت میزبانی سایت های مخرب در جهان نیز، طبق گزارش شرکت McAfee، کشور آمریکا همچنان صدرنشین است و سرورهای مستقر در خاک آمریکا، بیشترین و جدیدترین سایت های مخرب را میزبانی می کنند.

در حال حاضر هرزنامه “مدرک” (Diploma) رایج ترین هرزنامه در بسیاری از کشورهای جهان است. در این میان کشورهای چین، کره جنوبی و ویتنام بیشترین آمار را در خصوص هرزنامه “مدرک” دارند. در این هرزنامه وعده فروش هر نوع مدرک دانشگاهی داده شده است.
هرزنامه “عدم ارسال موفقیت آمیز” (Delivery Status Notification) نیز جایگاه دوم را در فهرست هرزنامه های رایج دنیا دارد. این نوع هرزنامه ها در کشورهای ژاپن، هنگ کنگ و سنگاپور بیشتر از هر کشور دیگری مشاهده شده اند. هرزنامه “عدم ارسال موفقیت آمیز” در ظاهر یک نامه هشدار دهنده بنظر  می رسد که خبر از عدم ارسال موفقیت آمیز یک نامه که قبلاً ارسال کرده اید، می دهد. ولی در واقعیت می تواند حاوی پیوند (Link) و یا پیوست های مخرب باشد.
در کشورهایی نظیر تایلند، رومانی، فیلیپین، هند، شیلی و برزیل که میزان نفوذ اینترنت در جامعه به شدت رو به افزایش است، بیشترین میزان هرزنامه و دیگر تهدیدات اینترنتی مشاهده شده است. گزارش شرکت McAfee نشان می دهد به میزانی که به توسعه اینترنت در این کشورها پرداخته شده، به موضوع امنیت استفاده از اینترنت توجه جدی نشده و فرهنگ سازی مناسب برای کاربران صورت نگرفته است.

گزارش اصلی و کامل شرکت McAfee را می توانید روی سایت shabakeh.net در بخش اطلاع رسانی مشاهده و مطالعه کنید.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *