مایکروسافت همچنان یکه تاز میدان مرورگرها و سیستم های عامل

بر اساس جدیدترین گزارش از سوی مؤسسه Forrester، شرکت مایکروسافت همچنان با 96 درصد، رتبه اول سیستم عامل مورد استفاده در مؤسسات و سازمان ها را در اختیار دارد. همچنین مرورگر Internet Explorer مایکروسافت، با 72.5 درصد، بیشترین کاربر را در بین کاربران مرورگرهای جهان به خود اختصاص داده است.
البته این درصدها در حال کاهش هستند. در بازار سیستم های عامل، میزان کاهش بسیار اندک است. در یکسال گذشته سهم مایکروسافت از 96.1 درصد به 95.8 درصد رسیده است. چند درصد باقیمانده بازار نیز متعلق به سیستم عامل شرکت Apple با 3.99 درصد و Linux با 0.18درصد است. شرکت مایکروسافت توانسته با عرضه Win 7 روح تازه ای به کالبد سیستم عامل Windows دمیده و در مدت زمان نسبتاً کوتاهی که از عرضه Win 7 می گذرد، 7.4 درصد کاربران را به این سیستم عامل جدید جذب کند.

ولی در بازار مرورگرها، شرکت مایکروسافت وضعیت چندان خوبی ندارد. در حال حاضر 60 درصد از کل کاربران سازمانی و خانگی از مرورگر IE استفاده می کنند. این میزان در بین کاربران فقط سازمانی به 72.5 درصد می رسد. این اختلاف همیشه ناشی از کنجکاوی کاربران خانگی به استفاده از نرم افزارهای جدید بوده و همچنین برخی ابزارهای جانبی که از سوی دیگر مرورگرها عرضه می شوند، مورد استفاده خانگی بیشتری داشته و توجه این نوع کاربران را بیشتر به خود جلب می کنند.

در سال گذشته، مایکروسافت 77.2 درصد از بازار مرورگرهای سازمانی را در اختیار داشت و امسال این میزان به 72.5 درصد کاهش یافته است. در این میان IE 6 بیشترین کاهش را شاهد بوده و از 41 درصد به 21 درصد رسیده است. IE 7 توانسته 34 درصد کاربران را برای خود حفظ کند و مرورگر جدید IE 8 به 17.3 درصد رسیده است.
ولی برای مایکروسافت این درصدها برای حفظ بازار مرورگر کافی نبوده و مرورگر Firefox توانسته از 17 درصد به 20 درصد افزایش یابد و مرورگر جدید Chrome نیز از 2.3 درصد به 6.9 درصد رسیده است.
پیش بینی می شود در سال جاری میلادی بسیاری از شرکت ها و مؤسسات بزرگ اقدام به تعویض سخت افزارها و نرم افزارهای مورد استفاده فعلی خود خواهند کرد و بر اساس فناوری های جدید، تصمیمات متفاوتی برای خرید سخت افزار و نرم افزارهای جدید خواهند گرفت. لذا انتظار می رود در طول ماه های آینده، میزان و سهم هر یک از شرکت ها از بازار سیستم های عامل و مرورگرها دستخوش تغییرات جالبی شود.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *