باز هم Adobe، باز هم حفره امنیتی

شرکت Adobe از وجود یک حفره امنیتی حیاتی و جدید در نرم افزار Flash Player خبر داد. طبق هشدار این شرکت، این حفره امنیتی تا بحال بطور مستقیم مورد سوء استفاده قرار نگرفته ولی گزارش هایی دریـافـت شـده است که نشان دهنده سوء استفاده از آن در دو نرم افزار Acrobat و Adobe Reader است.
این حفره امنیتی در بخش Authplay در دو نرم افزار Adobe Acrobat و Adobe Reader وجود دارد. وظیفه این بخش، تبدیل محتوای Flash به محتوای قابل استفاده در این دو نرم افزار است.
بر اساس برنامه سه ماهه شرکت Adobe جهت انتشار اصلاحیه های امنیتی، نوبت بعدی برای ارائه اصلاحیه های جدید، بهمن ماه سال جاری است. ولی به دلیل اهمیت این حفره امنیتی جدید، شرکت Adobe اعلام کرده است که تا هفته آینده نسخه ترمیم شده Flash Player و یک هفته بعد از آن نیز، نسخه ترمیم شده Acrobat و Adobe Reader را ارائه خواهد کرد.
بنا به توصیه شرکت Adobe، تا زمان انتشار نسخه های ترمیم شده، تنها راه اطمینان و جلوگیری از سوء استفاده از این حفره امنیتی جدید، حذف فایل authplay.dll از روی کامپیوتر است. البته در این حالت، در صورت وجود محتوای Flash در فایل های Adobe Acrobat و Adobe Reader، این دو نـرم افـزار دچـار اشـکال شـده و متوقف (Crash) می شوند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *