چاپگرهایی که ویروس می فرستند !

اخیراً روش جدیدی برای فریب کاربران برای بازکردن فایل‎های آلوده پیوست نامه‎های الکترونیکی پیدا شده است. در این روش، نامه الکترونیکی در ظاهر از طرف چاپگر ارسال شده است و حاوی فایلی است که توسط چاپگر اسکن شده است. امروزه بسیاری از دستگاه‎های چاپگر چند منظوره می‎توانند ضمن اسکن کردن مدارک، آنها را ایمیل هم بکنند.

متاسفانه در واقعیت، فایل پیوست ارسالی حاوی برنامه مخربی است که بر روی کامپیوتر قربانی نصب می‎شود و اقدام به دریافت فایل‎های مخرب بیشتری نیز می‎کند.

ظاهر نامه‎های ارسالی بسیار فریب دهنده است. موضوع نامه معمولاً عبارت Scan from a HP OfficeJet است. در متن نامه هم اشاره شده که فایل اسکن شده از طرف فرد خاصی فرستاده شده است. جمع‎آوری و سرقت نام و مشخصات افراد از روی کامپیوترهای آلوده، امری ساده و آسان برای ویروس‎ها است. به این ترتیب، نام فرد ارسال کننده نیز به نحوی انتخاب می‎شود که برای کاربر قربانی آشنا باشد تا کاربر با اعتمادی که نسبت به آن فرد دارد، راحت‎تر و بدون تردید، اقدام به بازکردن فایل مخرب کند.

تنها نکته عجیب در این روش جدید، نوع فایل پیوست است که در قالب Zip می باشد. چاپگری که بتواند پس از اسکن، فایل را به صورت Zip در آورد، احتمالاً تا به حال ساخته نشده است. شاید این اتفاق باعث شود تا سازندگان چاپگر از این ابتکار استقبال کنند و در تولیدات بعدی خود، این گزینه را هم بیفزایند.

 

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *