Service Pack جدید Win7 در آستانه انتشار

روز سه شنبه 4 آبان، شرکت مایکروسافت بدون سروصدا جدیدترین و آخرین نسخه آزمایشی مجموعه بروزرسانی (Service Pack) برای سیستم عامل Win7 را منتشر کرد. این اولین مجموعه بروز رسانی (SPI) برای سیستم عامل Win7 خواهد بود.

آخرین نسخه آزمایشی که به آن Release Candidate (RC) گفته می شود، معمولاً بعد از چند ماه، به عنوان نسخه نهایی و اصلی بطور رسمی ارائه می شود. به این نسخه نهایی نیز Release to Manufacturing (RTM) گفته می شود.

همانطور که قبلاً نیز از سوی مایکروسافت اعلام شده بود، در مجموعه بروز رسانی، امکانات و قابلیت های جدیدی عرضه نخواهد شد و این مجموعه تنها شامل اصلاحیه های امنیتی و غیرامنیتی است که تا به امروز منتشر شده اند.
همچنین برای نصب نسخه آزمایشی جدید، قبل از هر چیز باید نسخه های آزمایشی (Beta) قبلی، از روی کامپیوتر حذف (Uninstall) شوند.

در مقایسه با سیستم های عامل Windows قبلی، اولین بروز رسانی Win7 دیرتر از مجموعه های Win XP و        Win Vista منتشر می شود. البته این تأخیر، آگاهانه بوده و شرکت مایکروسافت سعی داشته، تا انتشار زود هنگام این مجموعه بروز رسانی، دلیل و بهانه ای به دست شرکت  ها موسسات، برای به تأخیر انداختن ارتقاء سیستم های عامل قدیمی خود به Win7، ندهد.
انتظار می رود که نسخه نهـایی مجموعه بـروز رسانی Win 7 SP1 تا پایان سال جاری شمسی منتشر شود.

علاقمندان به دریـافـت نسخـه آزمـایشی Win 7 SP1 RC می توانند نسخه 32-bit یا 64-bit آن را از سایت مایکروسافت دریافت کنند. نسخه 32-bit حدود Mb500 و نسخه 64-bit حدود Mb 850 حجم دارند. فایل این مجموعه بروز رسانی در قالب .iso نیز با حجم Gb 2 بر روی سایت مایکروسافت موجود است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *