نسخه رژیمی و جدید Firefox 7

روز چهارشنبه 6 مهر ماه، نسخه جدید مرورگر Firefox 7 منتشر شد. این نسخه جدید طبق برنامه زمان‎بندی شده موسسه Mozilla، شش هفته پس از انتشار Firefox 6 عرضه می‎شود. با عرضه هر نسخه جدید از این مرورگر، نسخه قبلی از پشتیبانی خارج می‎شود و تمام اصلاحیه‎های جدید را نیز فقط می‎توان با ارتقاء به نسخه جدید در اختیار داشت.

در نسخه جدید Firefox 7 یازده نقطه ضعف امنیتی ترمیم و اصلاح شده‎اند. 10 نقطه ضعف، دارای بالاترین درجه اهمیت، یعنی “حیاتی”، هستند و یک نقطه ضعف باقیمانده نیز درجه اهمیت “متوسط” دارد.

 مهمترین تغییری که در نسخه جدید Firefox 7 اتفاق افتاده، اجرای برنامه رژیمی برای مصرف هر چه کمتر حافظه در این مرورگر است. سال‎هاست که مرورگر Firefox به “بلعنده حافظه” مشهور شده است. مدیریت حافظه در این مرورگر تاکنون بسیار ضعیف بوده و حافظه‎ای که توسط مرورگر به کار گرفته می‎شده، حتی پس از بستن مرورگر هم آزاد  نمی‎شد. به همین دلیل، پروژه خاصی با نام MemShrink تعریف و به اجرا در آمد که اکنون با عرضه Firefox 7 شاهد نتایج به دست آمده هستیم.

طبق اعلام مسئولان Mozilla، در نسخه جدید مرورگر Firefox 7 به طور متوسط، شاهد 40-30 درصد کاهش مصرف حافظه خواهیم بود و در برخی موارد، این میزان کاهش به 50 درصد هم می‎رسد. سرعت باز شدن صفحات افزایش پیدا کرده و عکس‎العمل به کلیک روی منوها و پیوندها سریع‎تر شده است. کاربران مرورگر Firefox 7 در محیط Windows بیشتر از دیگر کاربران، این سرعت و واکنش مرورگر را احساس خواهند کرد.

 

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *