مرگ صادر کننده گواهینامه های جعلی SSL

شرکت DigiNotar، صادر کننده گواهینامه‎های دیجیتالی SSL، پس از حوادث اخیر، هفته گذشته اعلام ورشکستگی کرد و کلیه  فعالیت‎های تجاری خود را متوقف ساخت.

دو ماه قبل یک نفوذگر با حمله و نفوذ به شبکه صدور گواهینامه‎های SSL این شرکت، موفق به صدور و سرقت بیش از 500 گواهینامه شد. یک ماه پس از این سرقت، مسئولان شرکت DigiNotar از وقوع حمله و سرقت گواهینامه‎ها مطلع شدند ولی سعی در مخفی ساختن آن کردند. ولی به تدریج و با دخالت مقامات دولت هلند و شرکت‎های تولیدکننده مرورگر، ابعاد گسترده این سرقت برملا شد.

مرورگرها با کنترل گواهینامه‎های سایت‎های اینترنتی، از واقعی بودن و اصالت آنها، مطمئن می‎شوند. تنها 500 شرکت صادر کننده گواهینامه در دنیا وجود دارد.

شرکت‎های تولید کننده مرورگر، نظیر Microsoft، Google، Mozilla، Apple برای محافظت کاربران خود، تمام گواهینامه‎های صادر شده توسط شرکت DigiNotar را غیر معتبر دانسته و همه آنها را در مرور گرهای خود غیر مجاز کردند.

از طرف دیگر، وزارت ارتباطات هلند، مجوز صدور گواهینامه شرکت DigiNotar را باطل کرد و در نتیجه درآمد اصلی شرکت از محل صدور گواهینامه از بین رفت.

شرکت Vasco  آمریکا نیز که سال گذشته شرکت DigiNotar را به قیمت 13 میلیون دلار خریداری کرده بود، ترجیح داد خود را از معرکه کنار نگه دارد تا لطمه بیشتری به فعالیت اصلی شرکت Vasco که در آمریکا است، وارد نیاید. البته با این حال، از زمان شروع این رویدادها، ارزش سهام شرکت Vasco بیش از 30 درصد کاهش یافته است.

همه این دلایل دست به دست هم داد تا مدیران شرکت DigiNotar ورشکستگی این شرکت را رسماً اعلام کنند.

 

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *