جایگاه درخشان بیت‌دیفندر در گزارش سالانه ای‌وی-تست

 اسفند 1402، موسسه ای‌وی-تست (AV-TEST)، برترین ضدویروس‌های سال را در حوزه‌های مختلف اعلام کرد.

این انتخاب‌ها، بر اساس نتایج آزمون‌های متعددی است که ای‌وی-تست در سال 2023 آنها را برگزار کرد. در جریان آزمون‌های ای‌وی-تست، ضدویروس‌ها، در سه بخش “حافظت” (Protection) ، “کارایی” (Performance) و “قابلیت استفاده” (Usability) مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

در جمع‌بندی سالانه این موسسه معتبر، بیت‌دیفندر (Bitdefender)، موفق به کسب دو نشان “بهترین حفاظت” (Best Protection) و “بهترین کارایی” (Best Performance) در حوزه ضدویروس‌های سازمانی سال 2023 شده است. این شرکت، سه نشان باارزش نیز در حوزه ضدویروس‌های خانگی از ای‌وی-تست دریافت کرده است.

در این مطلب، نگاهی گذرا به عملکرد محصولات بیت‌دیفندر در آزمون‌های یک سال اخیر ای‌وی-تست انداخته‌ایم.

محصولات بیت‌دیفندر، در چندین بستر موردارزیابی قرار گرفته‌اند و در تمامی سناریوها نتایج درخشانی را کسب کرده‌اند. ای‌وی-تست، در مجموع، نشان‌های زیر را به بیت‌دیفندر اعطا کرده است:

  • Best Protection for Windows Business Users (for Bitdefender Business Security & Business Security Enterprise and Internet Security)
  • Best Performance for Corporate Users
  • Best Android Security
  • Best MacOS Security for home users

 

 

موسسه ای‌وی-تست، عملکرد بیت‌دیفندر را اینطور توصیف کرده است:

“With its long list of awards, Bitdefender underlines its experience and its solid development work in the field of IT security.”

این دستاورد تاییدی بر عملکرد درخشان بیت‌دیفندر در مقابله با تهدیدات روز-افزون سایبری است.

معیارها در ارزیابی‌های ای‌وی-تست، جامع و قابل‌استناد محسوب می‌شوند. برخی از این معیارها عبارتند از:

  • حفاظت در برابر حملات “روز-صفر”: در این ارزیابی، عملکرد محصولات ضدویروس در مقابله با حملات موسوم به “روز-صفر” (Zero-day) موردبررسی قرار می‌گیرد. در حمله روز-صفر از یک آسیب‌پذیری ناشناخته در نرم‌افزار یا سخت‌افزار، پیش از آنکه شرکت سازنده اصلاحیه‌ای برای آن عرضه کند سوءاستفاده (Exploit) می‌شود. این معیار، با 210 نمونه تهدید، اندازه‌گیری می‌شود. بیت‌دیفندر، از طریق سازوکارهای چندلایه خود که مبتنی بر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی طراحی شده‌اند موفق به حفاظت 100 درصدی در برابر تمامی نمونه‌های موردبررسی شده است.
  • شناسایی بدافزارهای رایج: در این ارزیابی، عملکرد ضدویروس در مواجهه با 11862 نمونه که طی 4 هفته قبل از آزمون کشف شده‌اند بررسی می‌شود. در اینجا نیز بیت‌دیفندر قادر به شناسایی 100 درصدی شده است. بالاترین امتیاز در هر دو بخش “حفاظت در برابر حملات روز-صفر” و “شناسایی بدافزارهای رایج” موجب اعطای نشان “بهترین حفاظت” به بیت‌دیفندر شده است.
  • اثرگذاری بر روی کارایی: هدف از این ارزیابی، بررسی میزان کندی ناشی از استفاده از محصول ضدویروس بر روی سیستم در زمان اجرای برنامه‌های معمول، دانلود برنامه‌های متداول، اجرای برنامه‌های استاندارد، نصب برنامه‌های پرکاربرد و کپی فایل‌ها بر روی سیستم و شبکه است. عملکرد هر محصول با میانگین اثرگذاری سایر محصولات مقایسه می‌شود. در این حوزه، میزان اثرگذاری بیت‌دیفندر کمتر از میانگین محصولات شرکت‌کننده در آزمون بوده است.
  • قابلیت استفاده و میزان تشخیص نادرست: در این بخش، توانایی ضدویروس‌ها در تفکیک برنامه‌ها/سایت‌های مخرب از موارد معتبر و غیرمخرب ارزیابی می‌شود. در مواقعی، میلیون‌ها نمونه در این بررسی نقش دارند. هشدارهای کاذب (False Alarm) جنبه فوق‌العاده مهمی در کارکرد سازمان دارند. چرا که وفور آنها در یک ضدویرس، نه تنها می‌تواند موجب بروز اختلال در عملکرد سازمان شود که می‌تواند منجر به “سندرم چوپان دروغگو” (Cry Wolf Syndrome) – که در آن راهبر ممکن است تهدیدات صحیح را به دلیل سیل هشدارهای نادرست نادیده بگیرد – شوند. بیت‌دیفندر، تنها با ایجاد یک مثبت کاذب در میان بیش از یک میلیون نمونه، به نتایج برتر دست یافته و جایزه بهترین عملکرد به آن اعطا شده است.

نتایج کسب‌شده توسط بیت‌دیفندر در این ارزیابی‌ها نه تنها اثربخشی راهکارهای این شرکت پیش‌رو در مقابله با تهدیدات سایبری را نشان می‌دهند که موید کارایی و قابلیت اطمینان بالای آنها، بدون ایجاد اختلال در عملکرد کاربران است.

جزییات بیشتر در لینک زیر قابل دریافت و مطالعه است:

https://www.av-test.org/en/news/av-test-awards-2023-for-bitdefender/

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *