لشکری از کامپیوترهای تسخیر شده، منتظر دستور

لشکر بزرگی از کامپیوترهای آلوده و تحت کنترل، در حال شکل‎گیری است ولی هدف از این کار معلوم نیست. طبق گزارش شرکت Commtouch، یکی از تولیدکنندگان بزرگ ضدهرزنامه (Anti-Spam)، طی یک ماه گذشته انبوهی از هرزنامه (Spam)های مخرب تولید و منتشر شده که با توجه به درصد موفقیت این نامه‎ها در ایجاد آلودگی، باید تا به حال میلیونها کامپیوتر را آلوده کرده باشند.

حدود یک ماه قبل، آمار روزانه ارسال هرزنامه‎های دارای پیوست مخرب به اوج خود رسید و تعداد 25 میلیارد هرزنامه در روز را ثبت کرد. از آن زمان تاکنون، پنج موج بزرگ ارسال هرزنامه مخرب به ثبت رسیده است. هر موج هرزنامه هم دارای یک سوژه خاص بوده است. به عنوان مثال، هرزنامه‎هایی که در ظاهر از طرف یک شرکت پستی مانند DHL یا FedEx ارسال شده‎اند و حاوی یک فبض پستی (فایل آلوده پیوست) است و یا هرزنامه‎هایی که در ظاهر از طرف هتل‎های مشهور جهان هستند و تأییدیه رزرو اتاق را به پیوست ارسال کرده‎اند.

اگر هدف از آلوده ساختن کامپیوترها و کنترل آنان بیشتر برای ارسال هرزنامه بوده، این اتفاق تا به حال نیفتاده است. به غیر از موج‎های ارسال هرزنامه که کاملاً مشخص هستند، در مجموع آمار هرزنامه‎های متفرقه، بر عکس کاهش نیز یافته است.

یقیناً این همه تلاش برای ایجاد لشکری از کامپیوترهای تسخیر شده، بی‎دلیل نیست و دیر یا زود متوجه خواهیم شد که از این لشکر عظیم چه استفاده ای خواهد شد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *