اصلاحیه های امنیتی مایکروسافت برای ماه سپتامبر

طبق اعلام قبلی شرکت مایکروسافت، روز سه‎شنبه 22 شهریور ماه، اصلاحیه‏های جدید امنیتی این شرکت برای ماه میلادی سپتامبر منتشر شد. این ماه فقط پنج اصلاحیه برای ترمیم 15 نقطه ضعف ارائه شده است. اصلاحیه‎های شماره MS11-070 الی MS11-074 همگی دارای درجه اهمیت “مهم” (Important) هستند. این ماه یکی از ماه‎های نادری است که هیچ اصلاحیه “حیاتی” (Critical) منتشر نشده است.

دو نقطه ضعف در سیستم‎های عامل Windows، پنج نقطه ضعف در نرم‎افزار Excel، دو نقطه ضعف در بخش‎های مختلف نرم‎افزار Office و شش نقطه ضعف در نرم‎افزار SharePoint و نرم‎افزارهای وابسته به آن، نظیر Groove، توسط اصلاحیه های امنیتی این ماه ترمیم و برطرف می‎شوند.

به تایید اغلب کارشناسان، اصلاحیه MS11-072 که برای اصلاح نقاط ضعف در نرم‎افزار Excel منتشر شده، باید در صدر اولویت برای نصب قرار گیرد. سوءاستفاده از نقاط ضعف Excel با باز کردن فایل‎های دستکاری شده، به آسانی امکان‏پذیر است. نقاط ضعف شناسایی شده در نرم‎افزار Excel در جدیدترین نسخه‎های این نرم‎افزار هم وجود دارد.

به همراه اصلاحیه‎های امنیتی این ماه، شرکت مایکروسافت اصلاحیه دیگری در رابطه با گواهینامه‎های SSL غیرمجاز که از شرکت DigiNotar یکی از صادرکنندگان این گواهینامه‎ها به سرقت رفته‎اند، منتشر کرد. این اصلاحیه جدید، گواهینامه‎هایی را که مشترکاً توسط شرکت DigiNotar و شرکت GTE صادر و امضاء شده‎اند، ابطال می کند و منبعد مرورگر IEآنها را به عنوان گواهینامه معتبر قبول نخواهد کرد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *