نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

سه شنبه (22 شهریور) منتظر اصلاحیه های مایکروسافت باشید

طبق اعلام شرکت مایکروسافت اصلاحیه‎های امنیتی برای ماه میلادی سپتامبر در روز سه‎شنبه 22 شهریور ماه منتشر خواهند شد. این ماه پنج اصلاحیه ارائه خواهد شد و تمام آنها فقط دارای درجه اهمیت “مهم” (Important) خواهند بود.

انتشار اصلاحیه به تعداد کم در ماه‎های میلادی فرد و زیاد در ماه‎های زوج، اکنون دیگر تبدیل به یک سنت برای مایکروسافت شده است. ماه گذشته، 13 اصلاحیه منتشر شد.

پنج اصلاحیه‎ای که این ماه ارائه خواهند شد، در مجموع 15 نقطه ضعف را در سیستم‎های عامل Windows و نرم‎افزارهای Excel ،SharePoint Server و Groove برطرف و ترمیم می‎کنند.

دو اصلاحیه برای سیستم‎های عامل Windows خواهد بود. یکی از این دو اصلاحیه، ویژه نسخه‎های Server است و اصلاحیه دوم نیز شامل همه نسخه‎های سیستم عامل از Win XP تا Win 7 می‎شود.

دو اصلاحیه دیگر هم نقاط ضعفی را در نرم‎افزار Excel برطرف خواهند کرد.

اصلاحیه آخر هم نقاط ضعفی را در چند نرم‎افزار، از جمله SharePoint، Groove و Office Web Apps (نسخه ابری Office) ترمیم می‎کند.

شرکت مایکروسافت در روز جمعه 18 شهریور یک اشتباه جالب کرد و کلیه اطلاعات درباره این پنج اصلاحیه جدید و جزئیات نقاط ضعفی را که این اصلاحیه‎ها ترمیم می‎کنند را بر روی سایت خود منتشر کرد. این اطلاعات کامل همیشه همراه با انتشار فایل‎های اصلاحی، ارائه می‎شود. خوشبختانه اصلاحیه‎های این ماه و نقاط ضعفی که اصلاح خواهند شد، چندان مهم و قابل سوءاستفاده توسط افراد خلافکار و نفوذگران نیستند و گرنه اکنون مایکروسافت دردسر بزرگی برای خود درست کرده بود.

این اولین بار است که مایکروسافت چنین اشتباه بزرگی می‎کند. البته اطلاعات منتشر شده، پس از چند ساعت از روی سایت برداشته شد ولی دیگر دیر شده بود.

خروج از نسخه موبایل