سه شنبه (22 شهریور) منتظر اصلاحیه های مایکروسافت باشید

طبق اعلام شرکت مایکروسافت اصلاحیه‎های امنیتی برای ماه میلادی سپتامبر در روز سه‎شنبه 22 شهریور ماه منتشر خواهند شد. این ماه پنج اصلاحیه ارائه خواهد شد و تمام آنها فقط دارای درجه اهمیت “مهم” (Important) خواهند بود.

انتشار اصلاحیه به تعداد کم در ماه‎های میلادی فرد و زیاد در ماه‎های زوج، اکنون دیگر تبدیل به یک سنت برای مایکروسافت شده است. ماه گذشته، 13 اصلاحیه منتشر شد.

پنج اصلاحیه‎ای که این ماه ارائه خواهند شد، در مجموع 15 نقطه ضعف را در سیستم‎های عامل Windows و نرم‎افزارهای Excel ،SharePoint Server و Groove برطرف و ترمیم می‎کنند.

دو اصلاحیه برای سیستم‎های عامل Windows خواهد بود. یکی از این دو اصلاحیه، ویژه نسخه‎های Server است و اصلاحیه دوم نیز شامل همه نسخه‎های سیستم عامل از Win XP تا Win 7 می‎شود.

دو اصلاحیه دیگر هم نقاط ضعفی را در نرم‎افزار Excel برطرف خواهند کرد.

اصلاحیه آخر هم نقاط ضعفی را در چند نرم‎افزار، از جمله SharePoint، Groove و Office Web Apps (نسخه ابری Office) ترمیم می‎کند.

شرکت مایکروسافت در روز جمعه 18 شهریور یک اشتباه جالب کرد و کلیه اطلاعات درباره این پنج اصلاحیه جدید و جزئیات نقاط ضعفی را که این اصلاحیه‎ها ترمیم می‎کنند را بر روی سایت خود منتشر کرد. این اطلاعات کامل همیشه همراه با انتشار فایل‎های اصلاحی، ارائه می‎شود. خوشبختانه اصلاحیه‎های این ماه و نقاط ضعفی که اصلاح خواهند شد، چندان مهم و قابل سوءاستفاده توسط افراد خلافکار و نفوذگران نیستند و گرنه اکنون مایکروسافت دردسر بزرگی برای خود درست کرده بود.

این اولین بار است که مایکروسافت چنین اشتباه بزرگی می‎کند. البته اطلاعات منتشر شده، پس از چند ساعت از روی سایت برداشته شد ولی دیگر دیر شده بود.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *