تبلیغات کودکانه مایکروسافت در برابر VMware

هفته گذشته (12-10 شهریورماه) نمایشگاه سالانه VMware برگزار شد. شرکت مایکروسافت نیز با یک سری تبلیغات بر علیه VMware که تبدیل به یک سنت هر ساله شده، به استقبال نمایشگاه امسال رفت.

امسال شرکت مایکروسافت یک سایت به نام VMlimited راه‎اندازی کرد. در این سایت، VMware به یک فروشنده دوره گرد که همچنان فکر می‏کند در دهه 1970 میلادی زندگی می کند، تشبیه شده است. سپس تحت عناوین مختلف ادعاهایی در مخالفت با فناوری VMware مطرح می‎شود. از مقایسه قمیت محصولات گرفته تا نکات فنی نظیر عدم سازگاری با hypervisorهای دیگر و عدم نظارت و کنترل در سطح Application.

شرکت مایکروسافت مانند چند سال گذشته در نمایشگاه VMware حضور دارد ولی باید خیلی تلاش کنید تا غرفه کوچک و حقیرانه مایکروسافت را پیدا کنید.

مسئولان مایکروسافت این تبلیغات منفی را “بیان واقعیت” عنوان می‎کنند و مدعی هستند که سالیان متمادی است که به دنبال بیان واقعیت‎ها می باشند. “بیان واقعیت” درباره رقابت Windows و Linux در سال 2003 میلادی را نیز مثال می آورند. در آن زمان نیز یک سایت با نام Get the Facts راه‎اندازی کردند.

در سال 2007 میلادی با حمایت مایکروسافت، یک بررسی و تحقیق درباره مقایسه هزینه‎های استفاده از Windows و Linux انجام شد و نتایج آن بر روی سایت Get the Facts منتشر گردید. آمار و ارقام ارائه شده آن چنان غیرمنطقی و غیر کارشناسانه بود که هنوز هم به عنوان یک “تحقیق و بررسی بازار” بد و ساختگی، مثال زده می‎شود. آن زمان برنامه تبلیغاتی مایکروسافت جواب نداد و امسال Linux بیستمین سال تولدش را جشن گرفت. تسلط Linux بر بازار سرور، موضوعی نیست که حتی مایکروسافت بتواند آن را کتمان کند.

همان‏طور که اشاره شد، تبلیغات منفی مایکروسافت بر علیه VMware تبدیل به یک سنت شده که از سال 2008 آغاز شد. در آن سال، مایکروسافت به بازدید کنندگان از نمایشگاه VMware یک ژتون قمار می‎داد که روی آن نوشته شده بود: “دنبال بیشترین شانس هستید؟ آن را در کنار VMware پیدا نخواهید کرد.”

آن سال هم مایکروسافت سایت دیگری با نام VMwareCostsTooMuch را راه‎اندازی کرد. جهت اطلاع، هم این سایت و هم سایت Get The Facts ظرف چند ماه برچیده شدند.

با همه این تلاش ها و تبلیغات، اکنون مایکروسافت باید شرکت HP، بزرگترین شریک تجاری خود در حوزه Cloud Computing را با VMware شریک شود. شرکت HP در زمان برگزاری نمایشگاه VMware اعلام کرد که به زودی محصول VirtualSystem خود را با VMware سازگار خواهد کرد. محصول VirtualSystem یک مجموعه یکپارچه برای Cloud Computing است که شامل همه اجزای لازم، نظیر منابع ذخیره سازی، تجهیزات شبکه و بستر مجازی سازی، می‎شود.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *