هشدار جدی درباره گروه نفوذگران “ناشناس”

طی چند روز گذشته پلیس انگلیس خبر از دستگیری دو فرد دیگر که متهم به همکاری با گروه نفوذگران “ناشناس” (Anonymous) و گروه LulzSec هستند، داد.

این دو نفر علاوه بر دو جوان دیگری هستند که به همین اتهام، در ابتدای هفته گذشته (7 شهریور) بازدداشت شدند. طبق اعلام پلیس انگلیس دستگیری این افراد با همکاری و مشارکت پلیس فدرال آمریکا، FBI، امکان پذیر شده است. این چهار نفر قرار است در هفته جاری در دادگاه حاضر شده و به اتهامات خود پاسخ دهند.

قابل پیش بینی بود که گروه نفوذگران “ناشناس” نیز ساکت ننشینند و در مقابل اقدامات پلیس انگلیس و دستگیری همکاران خود، عکس‎العمل نشان دهند. روز جمعه 11 شهریورماه، این گروه اعلام کرد که موفق به حمله و نفوذ به سایت اتحادیه افسران پلیس تگزاس در آمریکا شده و علاوه بر تغییر صفحات اصلی این سایت، اطلاعات جالبی را نیز به دست آورده است. پس از اعلام این خبر، به فاصله چند ساعت این اطلاعات بر روی اینترنت منتشر شد. این اطلاعات شامل اسناد و مدارک محرمانه و داخلی پلیس تگزاس و نامه‎های الکترونیکی افسران ارشد پلیس تگزاس می‎شود. برخی ازاین نامه‎ها دارای محتوای نژاد پرستانه هستند و می‎تواند برای بعضی از این افسران پلیس مشکل‎ زا شوند.

روز جمعه 11 شهریور ماه نیز وزارت امنیت داخلی آمریکا در یک اقدام غیر متعارف، اطلاعیه‎ای درباره گروه نفوذگران “ناشناس” و برنامه های این گروه در ماه های آتی منتشر کرد. در این اطلاعیه به همه مدیران شبکه و کارشناسان امنیت شبکه هشدار داده شده تا مراقبت بیشتری از شبکه‎های سازمانی خود به عمل آورند. این هشدار تاکید ویژه ای بر شرکت ها و موسسات مالی دارد.

همچنین در این اطلاعیه از مدیران شرکت‎ها و سازمان‎ها خواسته شده تا توجه بیشتری به رفتار کارکنان ناراضی و معترض داشته باشند. مدت هاست که گروه نفوذگران “ناشناس” سعی می‎کند تا با برانگیختن احساسات این گونه کارکنان، آنان را تشویق و وسوسه به همکاری با گروه کند. یقیناً داشتن یک شریک جرم در داخل یک شرکت یا سازمان، می‎تواند کمک بزرگی برای اجرای برنامه‎های مخرب نفوذگران باشد.

وزارت امنیت داخلی آمریکا درباره به کارگیری ابزارهای مخرب جدید توسط گروه نفوذگران “ناشناس” نیز هشدار داده و از همه فعالان در حوزه امنیت IT خواسته تا گوش به زنگ باشند. در ماه‎های اخیر شایعاتی درباره یک ابزار مخرب به نام RefRef#منتشر شده است. این ابزار که به ادعای گروه نفوذگران “ناشناس” در مراحل نهایی تولید است و احتمالاً در مهر ماه امسال آماده خواهد شد، می‎تواند سرورهای وب را وادار به حمله علیه خود کند. با این ابزار، سرور از منابع خود استفاده می‎کند و حملات “از کاراندازی سرویس” (Denial of Services) به سرور خود را ترتیب می‎دهد و این کار تا زمانی که سرور منابع آزاد داشته باشد، ادامه پیدا می‎کند تا اینکه سرور از کار بیفتد.

همچنین ابزار Apache Killer که اخیراً برای سوءاستفاده از یک نقطه ضعف در سرورهای Apache به کار گرفته شد، این بار می‎تواند توسط گروه نفوذگران استفاده شده و باعث ایجاد اختلال در سرویس‎های اینترنتی شود. با توجه به استفاده گسترده از نرم‎افزار Apache، صدمات ناشی از ابزار Apache Killer می‎تواند شدید و فراگیر باشد.

وزارت امنیت داخلی آمریکا، به فعالیت‎های جدید گروه نفوذگران “ناشناس” هم اشاره داشته و درباره آنها هم در اطلاعیه خود هشدار داده است. این گروه اخیراً از چندین حرکت و جنبش اعتراض آمیز که توسط دسته‎ها و انجمن‎های مختلف برپا شده‎اند، حمایت کرده است. از جمله طرح اشغال مراکز بزرگ مالی و محله‎های اطراف آن مانند ساختمان بورس و محله Wall Street در نیویورک. همچنین برای روز 18 مهر ماه مصادف با روز حمله آمریکا به افغانستان تظاهرات گسترده‎ای در واشنگتن برنامه‎ریزی شده است که گروه نفوذگران “ناشناس” در اطلاعیه‎های خود، جزئیات برنامه را تبلیغ می‎کنند.

ماه گذشته نیز، این گروه مدعی شد که 20 آبان با حمله به سایت Facebook آن را نابود خواهد کرد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *