فارستر: سوفوس، بازیگری قدرتمند در حوزه فایروال‌های سازمانی

شرکت فارستر (Forrester) یکی از معتبرترین موسسات بین‌المللی ارزیابی محصولات فناوری اطلاعات، در گزارش سه‌ماهه چهارم 2022 خود، شرکت سوفوس (Sophos) را به‌عنوان «بازیگری قدرتمند» در حوزه «فایروال‌های سازمانی» معرفی کرده است.

در ارزیابی‌های فارستر، سازندگان محصولات حوزه‌ای خاص از فناوری اطلاعات از سه جهت “استراتژی”، “امکانات و قابلیت‌ها” و “میزان حضور در بازار” مورد بررسی قرار می‌گیرند.

نمودار زیر جایگاه شرکت‌های مطرح ارائه‌کننده محصولات «فایروال‌های سازمانی» (Enterprise Firewalls) را بر اساس آخرین ارزیابی فارستر نشان می‌دهد:

در این ارزیابی عوامل زیر تأثیرگذار بوده است:

  • چشم‌انداز محصول
  • اجرای نقشه راه
  • پشتیبانی از محصولات و خدمات
  • کارآمدی
  • هوش تهدید
  • پشتیبانی از مدل «اعتماد صفر» (Zero Trust)
  • IP Sec و VPN

بر این اساس شرکت سوفوس موفق به کسب جایگاه «بازیگر قدرتمند» (Strong Performer) شده است.

همچنین این شرکت، بالاترین امتیاز ممکن را در معیارهای «چشم‌انداز محصول» (Product Vision)، «اجرای نقشه راه» (Execution Roadmap) و «پشتیبانی از محصولات و خدمات» (Supporting Products and Services) دریافت کرده که همگی در دسته «استراتژی» قرار دارند. از جمله محصولات پیشرفته سوفوس می‌توان به فایروال‌های سری XGS با پردازنده‌های Xstream Flow که اخیراً قابلیت Xstream SD-WAN به آن افزوده شده اشاره کرد. این محصول حفاظت و عملکرد متفاوت و بی‌نظیری را برای مشتریان تامین می‌کند.

بر طبق آخرین گزارش فارستر، سوفوس چشم‌انداز کوتاه‌مدت جسورانه‌ای برای امنیت شبکه‌های هیبریدی دارد. این شرکت با پشتیبانی از ZTNA، پیاده‌سازی این معماری جدید را هم در بستر رایانش ابری (Cloud) و هم در محل مشتری (On-premise) امکان‌پذیر ساخته است.

سوفوس در دو معیار «اثربخشی» (Efficacy) و «هوش تهدید» (Threat Intelligence) نیز بالاترین امتیاز را کسب کرده است. این شرکت همواره با بهبود فناوری‌های امنیتی خود و به پشتوانه کارشناسان و تحلیلگران حرفه‌ای سوفوس در تیم‌هایی همچون Sophos X-Ops،وSophosLabs،وSophosAI و Sophos SecOps که بستر را برای استخراج اطلاعات جامعی از تهدیدات فعال و در پیش رو مهیا می‌کنند مشتریان را به‌نحوی موثر و نوآورانه از گزند حملات پیشرفته سایبری ایمن نگاه می‌دارد. فایروال‌های سوفوس به‌طور منحصربه‌فردی با پلتفرم‌های نسل بعدی نقطه پایانی، XDR و MDR این شرکت یکپارچه شده‌اند تا دید و پاسخی بی‌نظیر به تهدیدات فعال ارائه دهند.

فایروالهای سوفوس و تجهیزات سری XGS

دیواره‌های آتش سوفوس در کنار دستگاه‌های سری XGS مجهز به پردازنده‌های اختصاصی Xstream Flow، دید، حفاظت و پاسخ‌دهی یک فایروال نسل بعدی (NGFW) را از طریق پیاده‌سازی سریع SD-WAN، پویش با کارایی بالای ارتباطات TLS و حفاظت قدرتمند مبتنی بر یادگیری ماشین فراهم می‌سازند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *