بیت‌دیفندر؛ پیشگام در حوزه راهکارهای EPR

موسسه ارزیابی AV-Comparatives در گزارش اکتبر 2022 خود، شرکت بیت‌دیفندر (Bitdefender) را یک Strategic Leader در حوزه راهکارهای Endpoint Prevention and Response – به اختصار EPR – معرفی کرده است.

در این گزارش AV-Comparatives با در نظر گرفتن معیارهای “هزینه کل مالکیت” (Total Cost of Ownership – TCO) و “قابلیت‌های پیشگیری و پاسخ‌دهی” (Prevention / Response Capability)، سازندگان محصولات امنیتی در نموداری موسوم به EPR CyberRisk Quadrant دسته‌بندی شده‌اند.

شکل زیر، جایگاه 10 سازنده محصولات امنیتی را در نمودار EPR CyberRisk Quadrant نشان می‌دهد.

 

 

محصولات موسوم به Endpoint Prevention and Response، راهکارهایی سازمانی هستند که برای شناسایی، مقابله، تجزیه و تحلیل و واکنش به حملات هدفمندی همچون “تهدیدات ماندگار پیشرفته” (APT) طراحی و ساخته شده‌اند. در حالی که انتظار می‌رود محصولات امنیتی نقطه پایانی (EPP) حملات بدافزاری و شبکه‌ای به ایستگاه‌های کاری را به طور مستقل شناسایی و مسدود کنند، وظیفه راهکارهای EPR مقابله با آن دسته از حملات چندمرحله‌ای است که هدف آنها نفوذ به کل شبکه سازمان است. یک راهکار EPR کارآمد باید علاوه بر محافظت از دستگاه‌ها، امکان تجزیه و تحلیل دقیق و شناسایی منشاء، روش‌ها و اهداف حمله را نیز فراهم کند. EPR راهبران امنیتی را قادر می‌سازد تا با درک ماهیت تهدید، از گسترش آن جلوگیری کنند، هر گونه آسیب وارد شده را به حالت قبل بازگردانند و اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از حملات مشابه در آینده انجام دهند.

بر این اساس گزارش AV-Comparatives، شرکت بیت‌دیفندر با محصول Bitdefender GravityZone Business Security Enterprise در عین دارا بودن “قابلیت‌های پیشگیری و پاسخ‌دهی” پیشرفته در این حوزه، “هزینه کل مالکیت” کمتری را در مقایسه با برندهایی همچون ای‌ست (با محصول ESET PROTECT Enterprise Cloud) و کسپرسکی (Kaspersky Endpoint Detection and Response Expert) متوجه سازمان می‌کند.

مشروح گزارش AV-Comparatives در اینجا قابل دریافت و مطالعه است.

خبر مرتبط:

بیت‌دیفندر، “بازیگری قدرتمند” در حوزه EDR

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *