انتشار نسخه جدید Sophos Firewall OS v19.0.1

شرکت سوفوس در اردیبهشت 1401، نسخه Sophos Firewall OS v19.0.0 را که دارای قابلیت‌هایی نظیر VPN و Xstream SD-WAN می‌باشد، ارائه کرد.

در راستای بهبود هر چه بیشتر سیستم عامل SFOS 19 اکنون نسخه 19.0.1 منتشر شده است که ضمن ترمیم برخی اشکالات، قابلیت‌های پیشرفته‌ جدیدی را به همراه دارد.

 ویژگی‌های نسخه جدید

 بهبود VPN و SD-WAN

  • SSL-VPN Remote Access

پشتیبانی از تخصیص IP ثابت (Static IP) برای کاربران SSL-VPN، جهت بهبود قابلیت ردیابی، رصد و پایش کاربران. این قابلیت همچنین شامل تخصیص IP ثابت از یک سرور Radius نیز می‌باشد.

  • IPsec VPN Enhancement

بهینه‌سازی‌ VPN در نسخه جدید، شامل افزودن سیاست‌های پیش‌فرض IPsec site-to-site IKEv2 جهت بهبود اتصالات بین دفتر مرکزی و شعبه، حذف تنظیمات دستی برای re-key interval ،dead peer detection و مبادله کلید می‌باشد. تنظیمات پیش‌فرض‌ نیز به‌روزرسانی شدند تا از قطع و وصل اتصالات بر پایه UDP مانند VoIP ،Skype ،RDP ،Zoom و … جلوگیری به عمل آید. همچنین گزینه vpn conn-remove-tunnel-up غیرفعال شده و گزینه vpn conn-remove-on-failover برای پیکربندی جدید فعال شده است. این تغییرات بر روی تنظیمات فعلی تأثیری ندارد.

  • SD-RED

در این به‌روزرسانی پشتیبانی از چند سرور DHCP برای پورتهای تونل RED امکان‌پذیر شده است.

  • SD-WAN Profile

برای عیب‌یابی آسان‌تر، ستون‌های Rule-ID و index در صفحه مدیریت SD-WAN Profile اضافه شده‌اند.

سایر ویژگی‌ها

  • Anti-Malware Engine

موتورهای ضدبدافزار و اجزای مرتبط با آن به نسخه کامل 64 بیتی ارتقاء یافته‌اند تا عملکرد بهینه و امکان پشتیبانی در آینده را داشته باشند. توجه داشته باشید که پس از 10 دی 1401 بروزرسانی‌های نسخه 32 بیتی برای ضدبدافزار ثانویه Avira، منتشر نخواهد شد. کاربرانی که از ضدبدافزار ثانویه Avira استفاده می‌کنند باید قبل از این تاریخ، فایروال خود را به نسخه‌های v19.0.1 و یا v18.5.5 که به زودی منتشر می‌شود، ارتقاء دهند یا فقط از ضدبدافزار Sophos استفاده نمایند.

  • Synchronized Security

قدرت و پایداری ابزار مدیریتی Sophos Central Firewall Management در شبکه‌هایی که دارای هزاران نقاط پایانی هستند و از قابلیت Synchronized Security Heartbeat استفاده می‌کنند، بهبود یافته است.

  • Email

گزینه جدیدی به منظور گزارش ایمیل‌های هرزنامه به عنوان False Positive در صفحه نمایش موارد قرنطینه ‌شده، اضافه شده است.

  • Sophos Assistant

گزینه‌ای برای عدم استفاده از قابلیت Sophos Assistant اضافه شده است.

  • بهینه‌سازی‌های دیگر

بیش از 50 مورد بهینه‌سازی جهت پایداری بیشتر و عملکرد بهتر و همچنین بروزرسانی‌های‌ امنیتی در این نسخه گنجانده شده است.

جزئیات بیشتر نسخه جدید را در v19.0.1 release notes مطالعه کنید.

تغییر مهم در لیسانس جهت به‌روزرسانی‌های آتی

از نسخه SFOS v19.0.1 و به بعد، برای بروزرسانی firmware، لیسانس پشتیبانی (Enhanced Support) معتبر لازم است. هر دستگاهی که لیسانس پشتیبانی معتبر و فعال نداشته باشد تا 3 بار بروزرسانی رایگان firmware دریافت می‌کند اما پس از آن قطع خواهد شد. بدین ترتیب، برای اکثر مشتریان که دارای لیسانس پشتیبانی معتبر هستند، هیچ تغییری رخ نخواهد داد. اما برخی از مشتریان که فاقد لیسانس معتبر پشتیبانی هستند، لازم است اقدام به موقع انجام دهند.

جزئیات کامل و سوالات متداول را می‌توانید در اینجا مطالعه نمائید.

نحوه دریافت Sophos Firewall OS v19.0.1

Sophos Firewall OS v19.0.1 را هم اکنون می‌توانید از سایت MySophos دانلود نمایید یا صبر کنید تا در چند هفته آینده بطور خودکار در کنسول مدیریتی فایروال شما نمایان شود. Sophos Firewall OS v19.0.1 بطور مستقیم از نسخه‌های v19 GA، تمامی نسخه‌های قبلی v18.5 از جمله آخرین نسخه v18.5 MR4 و v18 MR3 و جدیدتر، قابل ارتقاء می‌باشد.

برای دریافت جزئیات بیشتر به Upgrade Information tab in the release notes مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *