نماد سایت اتاق خبر شبکه گستر

بروزرسانی فوری فایروال‌های سری XG سوفوس

مشتری گرامی فایروال‌های سری XG سوفوس

آسیب‌پذیری امنیتی با شناسه CVE-2022-1040 که در آخرین نسخه ثابت‌افزار SFOS ترمیم شده، اکنون به طور گسترده توسط مهاجمان در سیستم‌هایی که اصلاحیه فوری (hotfix) را دریافت و اعمال نکرده‌اند، مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.

در فروردین 1401 اطلاع‌رسانی در مورد این آسیب‌پذیری و بروزرسانی مربوط به آن، به تمام مشتریان فایروال‌های سری XG سوفوس انجام شده است. مشروح این اطلاع‌رسانی در خبر زیر قابل مطالعه است.

https://newsroom.shabakeh.net/23742/xg-firewall-cve-2022-1040.html

اما متأسفانه بر اساس مشاهدات و سنجش از راه دور (Telemetry) توسط شرکت سوفوس، هنوز بعضی از مشتریان فایروال سوفوس، بروزرسانی مربوطه را انجام نداده‌اند و در نتیجه همچنان آسیب‌پذیر هستند. چنانچه هنوز دستگاه‌هایی با نسخه آسیب‌پذیر دارید، ضروری است که تمام آنها را به آخرین نسخه از ثابت‌افزار ارتقاء داده و قابلیت اصلاحیه فوری (hotfix) را فعال نمایید.

آخرین نسخه‌های ثابت‌افزار فایروال Sophos عبارتند از:

همچنین اکیداً توصیه می‌شود که با مراجعه به نشانی زیر، به عنوان بهترین راهکار امنیتی، دسترسی از ناحیه WAN به Web Admin و پورتال کاربر را غیرفعال کنید، مگر اینکه کاملاً ضروری باشد که این سرویس‌ها در معرض WAN قرار گیرند.

https://docs.sophos.com/nsg/sophos-firewall/18.5/Help/en-us/webhelp/onlinehelp/AdministratorHelp/Administration/DeviceAccess/index.html#public-key-authentication-for-admin

اطلاعات بیشتر درخصوص بهترین روش مقاوم‌سازی فایروال سوفوس در نشانی زیر قابل دریافت و مطالعه می‌باشد.

https://community.sophos.com/b/security-blog/posts/hardening-the-sophos-firewall

در صورت نیاز به راهنمایی و اطلاعات بیشتر، لطفا با گروه پشتیبانی سوفوس (42052-021) تماس حاصل نمایید.

 

خروج از نسخه موبایل