Firefox 6 منتشر شد

سه‎شنبه 25 مرداد، نسخه جدید Firefox 6 منتشر شد. در این نسخه جدید 10 حفره امنیتی اصلاح شده است. طبق طرح جدید موسسه Mozilla، مرورگر Firefox هر 7-6 هفته یک بار، به روز شده و نسخه جدیدی منتشر خواهد شد.

البته به غیر از این اصلاحیه‎های امنیتی، بیش از یک هزار و 600 تغییر دیگر در نسخه جدید Firefox 6 داده شده است که اغلب آنها پشت پرده بوده و کاربران چندان متوجه این تغییرات نخواهند شد. ولی یکی از تغییراتی که کاربران در Firefox 6 خواهند دید، پر رنگ شدن نام دامنه (Domain) در محل نمایش نشانی (URL) سایت ها است. این حالت در مرورگرهای IE9 و Chrome نیز صورت می‎گیرد.

یکی دیگر از تغییرات در Firefox 6 ابزار Permission Manager است که بیشتر برای کاربران حرفه‎ای کاربرد خواهد داشت. با کمک این ابزار می‎توان تنظیمات امنیتی را برای هر سایت به طور جداگانه انجام داد.

همزمان با عرضه Firefox 6، نسخه قدیمی Firefox 3.6 نیز به نسخه 3.6.20 ارتقاء یافت. در این میان فقط کاربران Firefox 4 هستند که تنها راه برای دسترسی آنها به این اصلاحات و امکانات جدید، ارتقاء به نسخه جاری (یعنی Firefox 6) است و گرنه امکان به روز رسانی مستقل نسخه 4 وجود ندارد و حفره‎های امنیتی نیز در این نسخه، اصلاح و ترمیم نشده‎اند.

با آن که موسسه Mozilla عرضه نسخه‎های جدید مرورگر Firefox را سرعت بخشیده است، شرکت مایکروسافت و گروه مرورگر IE همچنان به اجرای سنت دیرینه خود ادامه می‎دهند. از همان نسخه‎های اول Firefox، با عرضه هر نسخه جدید این مرورگر، گروه IE در مایکروسافت یک کیک تبریک برای گروه Firefox در موسسه Mozilla می‎فرستند و این سنت همچنان ادامه دارد و برای Firefox 6 هم این کیک فرستاده شد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *