گوگل 5/12 میلیارد دلار داد و موتورولا را خرید

شرکت Google اعلام کرد که پیشنهاد خرید شرکت Motorola ، تولید کننده گوشی‏های همراه، را به آن شرکت داده است. قیمت پیشنهادی Google بیش از 60 درصد بالاتر از قیمت فعلی سهام شرکت Motorola در بازار بورس نیویورک است.

دو دلیل عمده برای این خرید گران قیمت Google مطرح است. دلیل اول، احتیاج Google به داشتن اختیار کامل سیستم عامل و سخت‎افزار گوشی‎های هوشمندی است می خواهد در آینده تولید کند. این همان روشی است که شرکت Apple در ساخت گوشه های iPhone دنبال می‎کند. اکنون Google نیز با داشتن سیستم عامل Android و شرکتی که می‎تواند گوشی‎ها را مطابق مشخصات مورد نظر او بسازد، روش Apple را دنبال خواهد کرد.

گر چه شرکت Google اعلام کرده که ارتباط تجاری او با دیگر شرکت‎های تولید کننده گوشی‎های Android هیچ تغییری نخواهد کرد ولی در واقعیت، Google در مقابل این شرکت‎ها دست به رقابت خواهد زد. تا به امروز، Google فقط Nexus را به عنوان گوشی از نوع Android داشت ولی با خرید Motorola که 11 میلیون گوشی در هر سه ماه می‎فروشد، روابط تجاری یقیناً تغییر خواهد کرد.

دلیل دوم Google برای خرید Motorola، استفاده از فناوری‎های منحصر به فرد و ثبت شده Motorola است. طبق اعلام شرکت Motorola بیش از 24 هزار و پانصد فناوری به نام این شرکت، اختراع و ثبت شده است. شرکت Google با داشتن این فناوری‎های ثبت شده، در مبارزه با شکایت‎های شرکت Apple در دادگاه‎ها که بر علیه تولید کنندگان گوشی های از نوع Android طرح می‎شود، در موقعیت بهتری قرار خواهد گرفت.

خرید شرکت Motorola گرانترین خرید شرکت Google تا به حال است. این شرکت اغلب، شرکت‎های جوان و خلاق را خریده و با دادن سرمایه به آنها، باعث رشد سریع‎تر آنها شده است. خریدهای گرانی هم که تا به حال داشته، هیچگاه  به رقم نجومی 5/12 میلیارد دلار نزدیک نبوده. 3 میلیارد دلار برای شرکت DoubleClick، نزدیک به 6 میلیارد دلار برای YouTube و یا 750 میلیون دلار برای شرکت AdMob، گرانترین خریدارهای Google تا قبل از خرید Motorola بوده است.

 

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *