ممنوعیت استفاده از محصولات کسپرسکی

بر اساس گزارش بلومبرگ، کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (Federal Communications Commission – به اختصار FCC)، شرکت امنیت سایبری روسی کسپرسکی (Kaspersky Lab) را به فهرست نهادهایی که “خطر غیرقابل قبولی برای امنیت ملی ایالات متحده” دارند، اضافه کرده است.

این اولین بار است که یک شرکت روسی به این لیست اضافه می‌شود و به نظر می‌رسد این اتفاق از عواقب جنگ روسیه و اوکراین است.

کسب و کارها در ایالات متحده از استفاده از یارانه‌های دولتی ارائه شده از طریق FCC برای خرید محصولات یا بکارگیری خدمات از شرکت‌های موجود در فهرست فوق منع شده‌اند.

رئیس FCC در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام نموده که افزودن کسپرسکی و همچنین آزمایشگاه‌های آن به فهرست نهادهای ممنوعه، به محافظت از شبکه‌های ایالات متحده در برابر تهدیدات ناشی از نهادهای تحت حمایت دولت روسیه که به دنبال جاسوسی و آسیب رساندن به منافع آمریکا هستند، کمک خواهد کرد.

شرکت کسپرسکی نیز در یک بیانیه مطبوعاتی دیگر در سایت خود به اقدام FCC پاسخ داده و گفته که این تصمیم “بر اساس دلایل سیاسی” با توجه به جنگ روسیه و اوکراین گرفته شده است و این شرکت “آماده همکاری با نهادهای دولتی ایالات متحده برای رسیدگی به مشکلات FCC و هر گونه نهاد نظارتی دیگر است”.

در سال 2017 نیز ایالات متحده ادعا کرده بود که وزارت اطلاعات روسیه از نرم‌افزار ضدویروس کسپرسکی برای سرقت اسناد طبقه‌بندی شده سازمان امنیت ملی این کشور استفاده کرده است، ادعایی که توسط این شرکت روسی رد شد. در اواخر همان سال نیز دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، پس از متهم کردن این شرکت به داشتن ارتباط با دولت روسیه، فرمانی را امضا نمود که استفاده از محصولات کسپرسکی توسط سازمان‌ها و نهادهای فدرال را ممنوع کرده است.

 

منبع:

https://www.theverge.com/2022/3/26/22997532/fcc-kaspersky-list-national-security-threats-huawei-zte

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *