14 آبان روز نابودی Facebook !

تعدادی از اعضای گروه نفوذگران “ناشناس” (Anonymous) اعلام کرده‎اند که به دلیل همکاری Facebook با مقامات دولتی در کشورهای مختلف و ارائه اطلاعات کاربران به آنان، روز 14 آبان ماه سایت Facebook را از کار خواهند انداخت.

این خبر طی روزهای گذشته از چند رسانه عمومی مختلف منتشر شده و منبع همه این اخبار، یک فیلم در سایت YouTube است که تقریباً دو هفته قبل بر روی این سایت قرار گرفت. در این فیلم که فقط آرم گروه “نفوذگران” را نشان می‎دهد و صدای دیجیتالی یک گوینده از آن پخش می‎شود، Facebook به دلیل ارائه اطلاعات شخصی کاربران به مقامات دولتی و عدم حفظ اسرار و اطلاعات کاربران عضو سایت، تهدید به نابودی شده است. تاکنون بیش از 700 هزار نفر این فیلم را بر روی YouTube مشاهده کرده‎اند.

با وجود اینکه بیش از دو هفته از انتشار این فیلم می‎گذرد، هیچ اطلاعیه و یا اشاره دیگری به موضوع نابودی Facebook در کانال‎های ارتباطی معمول گروه “ناشناس” به چشم نمی‎خورد. نه بر روی Twitter و نه بر روی وبلاگ گروه، اعلامیه‎ای در این مورد منتشر نشده است. بنا به این دلیل، برخی در واقعی بودن فیلم YouTube تردید دارند. ولی چند روز قبل، ابتدا اعلامیه‎ای از طریق Twitter منتشر شد مبنی بر اینکه گروه “ناشناس” هیچ ارتباطی با این فیلم نداشته و مطالب ذکر شده در فیلم را تکذیب می‎کند. به فاصله چند ساعت، این اعلامیه تغییر داده شد و در نگارش جدید آن گفته شده که برخی از اعضای گروه تصمیم به چنین اقدامی گرفته‎اند.

هنوز مشخص نیست که آیا واقعاً به این کار اقدام خواهد شد یا نه! ولی بدون شک برای از کار انداختن سایت قدرتمندی مانند Facebook حملات برنامه‎ریزی شده و هماهنگ به این سایت باید به همان اندازه قوی، گسترده و دنباله دار باشد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *