بیت‌دیفندر، 20 سال پیشرو در حوزه امنیت سایبری

مشتری گرامی؛

نوامبر 2021، نقطه عطف بزرگی برای شرکت بیت‌دیفندر (Bitdefender) است چرا که ما بیستمین سالگرد تاسیس خود را جشن می‌گیریم. از زمان تأسیس بیت‌دیفندر در سال 2001، سفری هیجان‌انگیز و مسیری طولانی طی شده تا به یکی از قابل اعتمادترین پیشگامان امنیت سایبری در جهان تبدیل شویم و از داده‌های میلیون‌ها مشتری و هزاران کسب‌و‌کار در 170 کشور محافظت کنیم. این کار بدون همراهی و همکاری شما میسر نمی‌شد.

داستان ما بیش از 30 سال پیش شروع شد، درست پس از تجزیه شوروی سابق در دهه 1990، زمانی که من به همراه همسرم یکی از اولین شرکت‌های توسعه نرم‌افزار خصوصی رومانی را تأسیس کردیم. یک حادثه ناگوار مربوط به یک ویروس کامپیوتری، یک فلاپی دیسک و یک مشتری بسیار ناراحت و ناراضی، در نهایت به لحظه‌ای تعیین کننده تبدیل شد.

پس از کشف ویروسی که شناسایی نشده بود و از طریق یک فلاپی دیسک به سیستم مشتری منتقل شد، ما با تیم مهندسی به دنبال راه حل بهتری بودیم تا چنین اتفاقی دیگر رخ ندهد. در این زمان بود که ایده بیت‌دیفندر متولد شد و متوجه شدیم آنچه توسعه داده‌ایم می‌تواند به افراد بی‌شماری بسیار بهتر از آنچه در بازار موجود است، کمک کند.

از آغاز ساده در یک دفتر کوچک در بخارست (پایتخت رومانی) تا اکنون با نزدیک به 1800 کارمند در سراسر جهان، از جمله تیم نخبه‌ای از محققان، مهندسان و ریاضیدانان، رشد و موفقیت مستمر بیت‌دیفندر همچنان بر یک ماموریت واحد یعنی مبارزه با جرایم سایبری متمرکز است.

تعهد ما در مبارزه با تهدیدات سایبری طی چندین دهه دستاوردهای مهمی را به همراه داشته است، از موارد متعددی ثبت اختراع و نوآوری‌های فناوری در زمینه تشخیص تهدیدات، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی گرفته تا اکتشافات مهم بدافزارهای جدید، کارزارهای نهادهای دولتی و تاکتیک‌های مهاجمان. نوآوری‌های بیت‌دیفندر نه تنها امنیت سایبری مشتریان خود را ارتقاء داده، بلکه به طور قابل توجهی تمامی جوامع را در برابر تهدیدات سایبری محافظت می‌کند.

یکی از زمینه‌هایی که ما به آن افتخار می‌کنیم، ابزار رمزگشای بیت‌دیفندر است که حملات باج‌افزاری را بی‌اثر می‌کند. تا به امروز، بیت‌دیفندر 20 رمزگشای رایگان را برای عموم منتشر کرده‌ که میلیون‌ها دلار در بازیابی فایل‌ها و عدم پرداخت باج مطالبه شده برای سازمان‌ها و کاربران صرفه‌جویی کرده است.

بیت‌دیفندر در زمینه پیشگیری از تهدیدات، تشخیص و پاسخ در نقاط پایانی و ارائه خدمات امنیتی مدیریت شده، توسط شرکت‌های ارزیابی همچون Gartner ،IDC و Forrester به عنوان شرکتی پیشرو شناخته شده است. بیت‌دیفندر افتخارات متعددی را از MITRE،AV-TEST،AV-Comparatives و دیگر آزمایشگاه‌های ارزیابی برتر و مستقل جهت امکانات بی‌نظیر خود در شناسایی تهدیدات در هر محیطی از جمله موبایل و بسترهای ابری دریافت کرده است.

بدون کار گروهی، فداکاری و همکاری، موفقیت‌ها و دستاوردهای بیت‌دیفندر ممکن نمی‌شد. مخصوصاً در این ایام سخت که همه‌گیری کرونا همکاران بیت‌دیفندر را از هم دور نگه داشته است. به زبان ساده، موفقیت بیت‌دیفندر به خاطر سخت‌کوشی اعضای آن است، از تیم‌های مهندسی، فروش، امور مالی، منابع انسانی، بازاریابی، تحقیق و توسعه، فناوری اطلاعات و پشتیبانی گرفته تا آزمایشگاه‌ها، تحلیلگران سرویس پاسخ‌دهی و تشخیص مدیریت شده بیت‌دیفندر (Managed Detection and Response Services – به اختصار MDR). هر یک به تنهایی نقش ویژه‌ای در انجام ماموریت بیت‌دیفندر جهت محافظت و پیشگیری مداوم ایفا می‌کنند.

ما با هم متحد شده‌ایم تا چشم‌اندازی را محقق کنیم که در آن هر کسب‌و‌کاری قادر به حفظ محرمانگی، یکپارچگی و در دسترس بودن سیستم‌ها و داده‌ها باشد. بیت‌دیفندر با پیشگیری از وقوع حملات سایبری، شناسایی و پاسخ سریع به رویدادها جهت به حداقل رساندن اثرات سوء آن‌ها، مأموریت خود را به عنوان یکی از سرسخت‌ترین پیشگامان امنیت سایبری تعریف کرده است. بررسی کارنامه عملکرد بیت‌دیفندر، نشان می‌دهد که موفق شده‌ایم و این موفقیت به خاطر همراهی شماست.

هر روزه مشتریان، الهام‌بخش بیت‌دیفندر هستند. آنها برای محافظت از ارزشمندترین دارایی‌های دیجیتال خود به ما اعتماد دارند، خدمت و سرویس‌دهی به آنها برای ما سعادت و افتخاری بزرگ است. ما مشتاقانه منتظر سال‌های پیش رو هستیم تا با ارائه راهکار‌ها و محصولات تخصصی بیت‌دیفندر در زمینه امنیت سایبری، مشتریان خود را جهت نیل به اهدافشان یاری نماییم.

بیت‌دیفندر همواره این فرصت را داشته است که با بهترین عرضه‌کنندگان محصولات در زمینه فناوری، ارائه‌دهندگان خدمات و شرکای آن‌ها همکاری کند. هر کدام از این‌ها، بخشی از پروسه توسعه تیم بیت‌دیفندر  بوده و نقش مهمی در کمک به ارائه محصولات باکیفیت، پشتیبانی و بهبود مستمر بیت‌دیفندر دارند زیرا همکاری با بخش‌های مذکور، تقاضا برای ارائه راهکارهای پیشرفته امنیت سایبری در سراسر جهان را افزایش می‌دهد.

ما این سالگرد تاسیس بیت‌دیفندر را نمونه‌ای قدرتمند از پایداری مستمر در طول این 20 سال‌ دانسته و همچنین با ادامه همه‌گیری COVID-19، نشانه‌ای از امید می‌دانیم. سالگردهایی همانند این که در حال مبارزه با این همه‌گیری هستیم، مثبت‌اندیشی، اتحاد و احساس غرور را به ارمغان می‌آورند. این نشان‌دهنده همدلی و احساس مسئولیت اجتماعی است که تضمین می‌کند که با هم از این مشکل عبور می‌کنیم.

پیش‌بینی دقیق چگونگی تکامل دنیای دیجیتال در 20 سال آینده دشوار است. با این حال، آنچه مسلم است این است که امنیت سایبری همیشه برای کاربرانی که خواهان حفاظت از اطلاعات، هویت و حریم خصوصی آنلاین خود هستند، سازمان‌هایی که نگران سرقت مالکیت معنوی و حملات باج‌افزاری هستند و دولت‌هایی که نگران امنیت شهروندان خود هستند، همچنان بسیار مهم باقی خواهد ماند. هر چالش جدیدی که پیش روی ما باشد، مطمئن باشید که بیت‌دیفندر با آن روبرو خواهد شد.

ما بیستمین سالگرد بیت‌دیفندر را جشن می‌گیریم و همه کسانی را که نقش مهمی در این سال‌ها ایفا کرده‌اند، تحسین می‌کنیم. ما در مورد آنچه هنوز در راه است هیجان‌زده‌تر هستیم زیرا دستاوردهای خود را برای کمک به شکل‌دهی راهکارهای آینده ایجاد می‌کنیم. ما عمیقاً به پیشینه، شرکتی که ساخته‌ایم و به اعضای تیم جهانی بیت‌دیفندر که با جرایم سایبری مبارزه می‌کنند تا جهان را به مکانی امن‌تر تبدیل کنند، افتخار می‌کنیم.

 

 با احترام

 

Florin Talpes، مدیرعامل شرکت بیت‌دیفندر

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *