جایزه 250 هزار دلاری مایکروسافت

شرکت مایکروسافت یک مسابقه 250 هزار دلاری برای افرادی که بتوانند فناوری جدیدی برای مقابله با انواع بدافزارها تهیه کنند، برگزار می کند. به گفته مایکروسافت، هدف از برگزاری این رقابت، تشویق افراد خلاق و با ذوق به فکر کردن درباره کارهای بزرگ‎تر از کشف یک حفره یا نقطه ضعف است.

شرکت مایکروسافت بر خلاف شرکت‎های دیگر نظیر Google و Tipping Point، اعتقادی به دادن جایزه بابت کشف نقطه ضعف در محصولاتش ندارد. مایکروسافت معتقد است جایزه‎های اندکی که این شرکت ها می‎دهند، عامل چندان موثری برای کارشناسان و محققان امنیتی نیست و اگر آنان واقعاً دنبال کسب درآمد از فروش حفره های امنیتی باشند، بازار سیاه محل مناسب‎تری برای فروش این نوع اطلاعات است.

شرکت مایکروسافت برگزاری مسابقه 250هزار دلاری خود را در کنفرانس سالانه نفوذگرها که به Black Hat Security Conference مشهور است، اعلام کرد. تقریباً 9 ماه نیز فرصت برای تهیه فناوری مورد نظر مایکروسافت و شرکت در مسابقه، وجود دارد. برنده مسابقه نیز در کنفرانس بعدی نفوذگرها در اردیبهشت سال آینده اعلام خواهد شد.

شرکت مایکروسافت به دنبال فناوری جدیدی است که بتواند نقاط ضعفی را که امنیت حافظه را به خطر می‎اندازد و امکان سوءاستفاده های امنیتی را ایجاد می‎کند، شناسایی و با آنها مقابله کند. البته شرایط خاصی نیز برای شرکت دراین مسابقه تعیین شده است، از جمله اینکه حجم برنامه نباید از دو مگابایت بیشتر باشد، برنامه نباید بیشتر از پنج درصد از منابع کامپیوتر را مصرف کند، برنامه نباید مشکل سازگاری با دیگر نرم‎افزارها را داشته باشد و…

جزئیات این مسابقه را می‎توان در نشانی زیر مطالعه کرد.

http://www.microsoft.com/security/bluehatprize

شرکت مایکروسافت می‎داند که همیشه حفره امنیتی و نقاط ضعف نرم‎افزاری وجود خواهند داشت. پس داشتن فناوری و راهکارهای عملی برای مقابله با اثرات سوء این حفره‎ها و نقاط ضعف، همیشه لازم و مفید هستند.

نتیجه این مسابقه نیز می‎تواند فناوری جدیدی برای مایکروسافت باشد که در سال‎های آینده در نسخه‎های بعدی سیستم عامل Windows و یا مرورگر IE به کار گیرد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *