ادغام McAfee Enterprise و FireEye؛ آغاز فصلی جدید در دنیای امنیت سایبری

ادغام دو شرکت McAfee Enterprise و FireEye رسما آغاز شده و در آینده‌ای نزدیک این دو غول دنیای امنیت سایبری تحت عنوان یک شرکت واحد، قدرتمندتر از قبل به ده‌ها هزار مشتری خود در کشورهای مختلف خدمات‌دهی خواهند کرد.

در ماه مارس شرکت McAfee خدمات و محصولات سازمانی خود را به مبلغ 4 میلیارد دلار به Symphony Technology Group – به اختصار STG – واگذار کرد که منجر به ظهور شرکت جدید McAfee Enterprise شد.

در ماه ژوئیه نیز، FireEye از فروش محصولات این شرکت به STG به قیمت 1.2 میلیارد دلار خبر داد.

اکنون با ادغام محصولات McAfee Enterprise و FireEye و تشکیل شرکتی با بیش از 5 هزار کارمند باید شاهد آغاز فصلی جدید در دنیای امنیت سایبری باشیم.

این نقل‌وانتقال عظیم در حالی صورت می‌گیرد که اجرای مستمر حملات مخرب، پیچیده و گسترده، کسب‌وکار تبهکاران سایبری را پررونق‌تر از همیشه کرده است. اخاذی‌های چندمیلیون دلاری از شرکت‌ها و سازمان‌های مطرح توسط گردانندگان باج‌افزار و اجرای حملات فوق‌حرفه‌ای نظیر آن چه که در حمله زنجیره تأمین (Supply Chain) به SolarWinds و در پی آن تسخیر هزاران مشتری این شرکت شاهد بودیم نمونه‌هایی کوچک از این اتفاقات است.

راهکارهای شرکت McAfee Enterprise موسوم به “از دستگاه تا ابر” (Device-to-Cloud) و ترکیب آنها با محصولات قدرتمند و اختصاصی FireEye فرصتی طلایی برای مقابله با نفوذگران و مهاجمانی است که چند سال اخیر همواره از ارائه‌دهندگان راهکارهای امنیتی یک قدم جلوتر بوده‌اند.

نگاهی به محصولات دو شرکت McAfee Enterprise و FireEye نشان می‌دهد که محصولات متنوع آنها در نقش مکمل یکدیگر موجب ظهور نسل جدیدی از راهکارها در حوزه‌های مختلف از جمله امنیت سرورها و نقاط پایانی، امنیت بسترهای رایانش ابری، جلوگیری از نشت داده‌ها (DLP) و مدیریت عملیات‌های امنیتی خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود سود سالیانه شرکت جدید 2 میلیارد دلار باشد.

همراه با تکمیل مراحل ادغام دو شرکت و تحولات آتی، اطلاع رسانی در این زمینه ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *