مشتریان فایروال‌ Sophos SG

در چند ماه گذشته، شاهد این بوده‌ایم که مهاجمان به طور فزاینده‌ای هرگونه زیرساختی را که امکان ورود به شبکه را به آنها می‌دهد، مورد هدف قرار داده‌اند. به همین دلیل، نصب اصلاحیه‌های امنیتی و به‌روزرسانی سیستم عامل (Firmware) فایروال بیشتر از هر زمانی ضروری است.

 

به عنوان مثال، در تابستان سال گذشته، یک اصلاحیه امنیتی جهت رفع نقطه ضعف “اجرای کد از راه دور” در کنسول مدیریتی Sophos SG UTM منتشر شد و اطلاع‌رسانی گردید. هفته گذشته، یک محقق امنیتی مقاله‌ای را منتشر و اطلاعاتی در مورد نحوه بهره‌برداری از این آسیب‌پذیری قدیمی ارائه داد.

 

اگر سیستم عامل نسخه (v9.705) SG UTM و یا بالاتر از آن را نصب کرده و استفاده می‌کنید، شبکه شما کاملاً محافظت می‌شود و نیاز به اقدام خاصی ندارید. فقط مطمئن شوید که همچنان سیستم‌ عامل فایروال را به‌روز نگه می‌دارید. اما اگر هنوز از نسخه‌های قدیمی سیستم عامل استفاده می‌کنید، این پیام یک یادآوری جدی است تا در اسرع وقت اقدام به به‌روزرسانی سیستم عامل فایروال خود کنید. جزئیات کامل در این توصیه‌نامه امنیتی ذکر شده است.

 

ضروری است که تجهیزات زیرساخت شبکه شما با آخرین اصلاحیه‌های امنیتی و جدیدترین نسخ سیستم عامل به‌روز شده باشند. این امر به ویژه برای هر دستگاه متصل به اینترنت مانند فایروال بسیار مهم است. همچنین اکیداً توصیه می‌شود، هرگونه دسترسی از طریق اینترنت به کنسول‌های مدیریتی مانند UTM WebAdmin را غیرفعال کنید.

 

در صورت نیاز به توضیحات و راهنمایی، حتماً با گروه پشتیبانی شرکت مهندسی شبکه گستر (42052-021) تماس حاصل نمایید.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *