فایروالهای سری XGS سوفوس چگونه ساخته شدند

پروژه زندگی من، یک مهندس سخت‌افزار

من آدمی هستم که علاق زیادی به ساختن دارم. حتی در خانه، همیشه پروژه‌ای در دست اقدام دارم. اغلب اوقات در حال نجاری هستم یا با رزبری پای (Raspberry Pi) کار می‌کنم. در حال حاضر، دارم روی روشی برای همگام‌سازی تغذیه‌کننده‌های خودکار دو گربه‌ام کار می‌کنم، که بسیار جالب است.

توضیح: Raspberry Pi  نام سری کامپیوترهای تک برد مبتنی بر Linux و کاملاً مجهز به اندازه یک کارت اعتباری است که توسط موسسه‌ی رزبری پای، که یک بنیاد خیریه‌ی انگلیسی است، توسعه پیدا کرده. هدف آن آموزش مردم در رشته‌ی کامپیوتر و همچنین ایجاد دسترسی آسان‌تر به آموزش‌های کامپیوتر است. Raspberry Pi یک رایانه رومیزی با کارایی نسبتاً بالا، کم هزینه و دارای رابط کاربری آسان در حوزه الکترونیک است. Raspberry Pi  می‌تواند در خانه به عنوان یک رایانه رومیزی ، یک محیط برنامه نویسی کامل یا در صنعت در زمینه اتوماسیون، نظارت، رسانه، بازی، رباتیک، مدل سازی، سنجش، سیستم های صوتی و سایر موارد بی شمار همراه با یک باتری کم مصرف به راحتی مورد استفاده قرار گیرد.

همه چیز از تربیت من شروع شد. من در مزرعه‌ای در مریلند جنوبی بزرگ شدم، پدرم مهندس برق تجربی (غیر دانشگاهی) بود و این مورد توجه من نیز قرار گرفت. او دائماً پروژه هایی در دست اجرا داشت، به طوری که نمی توانم تعداد آنها را حساب کنم. او بلندگوهای گروه ارکستر خود را ساخت و مجموعه‌‌ای کامل از اجاق های سفارشی را با قیف اتوماتیک طراحی کرد تا بتوانیم خانه را با ذرت گرم کنیم.

بنابراین از کودکی، می‌دانستم که او در جایگاه یک مهندس برق قرار دارد.

من نرم افزار را دوست دارم و زیاد برنامه نویسی می‌کنم اما شیفته‌ این هستم که به طور فیزیکی محصولی را که ساخته‌ام در دست بگیرم. بنابراین دیدن دستگاههای جدید فایروال سری XGS در قفسه های (آنلاین) برایم بسیار هیجان‌انگیز است، چون در ساخت این محصول همکاری زیادی داشته‌ام.

یک جهش نسلی، بازسازی شده از ابتدا

نسل جدید سخت‌افزار فایروال های Sophos بزرگترین پروژه حرفه‌ای من بوده است که زمان بسیار زیادی، چندین سال، را صرف آن کرده‌ام.

به بیان ساده‌تر، در مدتی که روی پروژه XGS کار می‌کردم، نامزد و ازدواج کردم. همسرم کیت مدیر مهندسی تولید در یک شرکت روباتیک است  و ما خانه‌ای را با هم خریداری کردیم. درواقع این یک فصل کامل از زندگی من است.

در آن مدت، این پروژه نقشی فوق‌العاده در الگوهای کاری من داشت. یکی از نکات منحصر به فرد در مورد طراحی سخت افزار، نحوه اتصال زندگی کاری شما به چرخه عمر توسعه محصول است.

در اوایل این فرآیند (پروسه تولید سخت‌افزار)، ما نیازمندی‌ها و ویژگی‌های سطح بالا را تعریف و جمع‌آوری نموده و بر روی مفاهیم در کنار مدیریت محصول کار کردیم. هنگامی که محصول شروع به شکل‌گیری کرد، با تیم نرم‌افزاری برای همسویی فناوری‌ها همگام شدیم.

بعد از طرح کلی و الگوی اولیه وارد جزئیات پیاده سازی، جانمایی و چیدمان شدیم. هماهنگی زیادی نیز باید با سازندگان ما انجام شود. ما باید با اعضای تیم بصورت کاملاً همگام و هماهنگ پیش رویم تا از برنامه و زمانبندی پروژه عقب نمانیم.

وقتی نمونه اولیه آماده می‌شود، واقعاً جالب است. این نمونه برای انجام کلیه فعالیتهای امکان سنجی و اجرای برنامه‌های آزمایشی آماده است تا ما مطمئن شویم که محصول قابل استفاده بوده و تمام نیازمندی‌ها را برآورده می‌کند.

این مرحله بر محل کار من نیز تأثیر می‌گذارد. بعضی اوقات می‌توانم در زیرزمین دفترکارم کار کنم، اما تجهیزات اصلی آزمایش بزرگ در آزمایشگاه ما در پیتسبرگ است.

روشی واحد برای افزایش کارایی، از سطح پایه تا سطح سازمانی

پروژه فایروال سری XGS بسیار جالب است زیرا ما می خواستیم یک جهش نسلی در کارایی داشته باشیم، که این به یک طراحی اولیه هم در معماری سخت‌افزار و هم نرم افزار نیاز داشت. بنابراین زمان زیادی را صرف کار با تیم‌های نرم افزاری کردم.

هدف اصلی و دلیلی که سوفوس مرا عضو تیم کرد، یافتن راهی برای افزایش کارایی با سرعت بیشتر بود.

مهمتر از همه، ما می‌خواستیم یک طراحی واحد برای نرم افزار و سخت افزار داشته باشیم، که در تمامی دستگاه‌ها از سطح پایه تا بزرگترین محصولات سازمانی شرکت موثر باشد.

نکته اصلی در این پروژه، یافتن راهی برای تقسیم برخی از وظایف پردازشی بود.

ما می‌خواستیم کارها را با تأخیر کم و پهنای باند بالا به پردازنده‌های اختصاصی منتقل کنیم و منابع را برای فعالیت‌های محاسباتی فشرده مانند اسکن آنتی ویروس آزاد کنیم.

نتیجه این کار معماری Xstream ما است که عملاً بر اساس دو قلب با زیر سیستم‌های جداگانه‌ جهت محاسبه و پردازش شبکه ساخته شده است و جهش واقعی زمانی بود که ما آن سیستم‌های دوگانه را در یک راه حل یکپارچه و بی‌نقص ادغام کردیم، این همان قابلیتی است که منجر به کارایی بسیار بالا می‌شود.

این امر برای متخصصان فناوری اطلاعات واقعا مهم است، زیرا آنها می توانند کاربران بیشتری را پشتیبانی کرده و عملکرد سریع‌تری را بدون نیاز به ارتقاء مدل دستگاه داشته باشند. همچنین به این معنی است که ما می‌توانیم به توسعه و ارتقاء پلت‌فرم ادامه دهیم، بنابراین دستگاه با مشتری رشد می‌کند.

بزرگترین دستاورد، بعد از سرهم کردن همه قطعات

مهمترین نکته در مورد مهندسی سخت‌افزار این است که شما احساس ارتباط قوی با محصول فیزیکی که در توسعه آن کمک کرده‌اید، دارید. اما این یک تلاش تیمی بزرگ است و پروژه XGS برای من مهم است، زیرا من مدت بسیار طولانی با این تیم کار کرده‌ام.

ما از سراسر جهان همکارانی داریم، اما گروه امنیت شبکه در پیتسبورگ گروه نسبتاً کوچکی است و من از زمان خروج از کالج بسیاری از افرادی را که در این پروژه حضور داشتند می‌شناسم. ما همانند یک خانواده هستیم.

چیزی که من به آن افتخار می‌کنم نحوه هماهنگی دستگاه‌های جدید با کل اکوسیستم Sophos است.

امکانات جالب بسیاری در نقشه‌راه آینده سوفس وجود دارد که در آن همه محصولات به طور هماهنگ با هم کار می‌کنند.

من همیشه می‌خواستم در شرکتی کار کنم که ادغام عمودی و یکپارچه‌ای در محصولات خود داشته باشد و فکر می‌کنم وقتی همه این قطعات کنار هم قرار می‌گیرند، سوفوس بزرگترین دستاورد را خواهد داشت.

کار کردن در شرکتی که در آن یک تیم پردازش ابری کامل، حفاظت از نقطه نهایی فوق العاده جالب و یک داشبورد مدیریتی متمرکز داریم بسیار عالی است و همه اینها فقط در سری XGS ما وجود دارد و داشتن محصولات سوفوس با این پشتوانه واقعا لذتبخش است.

دو سال گذشته برای من بسیار هیجان‌انگیز بوده، کار زیاد همراه با تغییرات در زندگی شخصی، اما جایی که ما در حال حاضر هستیم عالی است. این زیربنایی برای محصولات آینده است.

از دیدگاه شخصی، ایده من تمام مدل‌های XGS را تحت تاثیر قرار داده، یعنی صدها هزار واحد که به سازمان‌هایی با هر اندازه در سراسر جهان ارسال می‌شوند.

من فکر می کنم پدر و مادرم بسیار تحت تأثیر این امر قرار گرفته‌اند. پدرم چند بار به آزمایشگاه ما آمده است و همیشه علاقه‌مند به کارهای من است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *