مراقب نسخ جعلی Windows 11 باشید!

محققان کسپرسکی (Kaspersky Lab) نسبت به دریافت نسخ جعلی Windows 11 که می‌توانند منجر به آلوده شدن دستگاه به بدافزار و انواع برنامه‌های مخرب شوند هشدار داده‌اند.

این محققان طی روزهای اخیر نمونه‌های متعددی از فایل ناقل بدافزار شناسایی کرده‌اند که با جا زدن خود به‌عنوان فایل نصبی Windows 11، کاربران از جمله طرفداران جدیدترین نسل از سیستم‌های عامل مایکروسافت را تشویق به دریافت و اجرای خود می‌کنند.

این در حالی است که مایکروسافت هنوز Windows 11 را به‌صورت رسمی منتشر نکرده و فعلا نسخه معروف به Insider Preview آن در دسترس مشترکین برنامه Windows Insider و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار قرار گرفته است.

انتظار می‌رود که Windows 11 در اواخر سال میلادی جاری به صورت عمومی در دسترس کاربران قرار بگیرد.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، این سیستم عامل که در حال حاضر در مرحله آزمایشی قرار دارد در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری نیز هست تا محصولات خود را با این نسل جدید از Windows سازگار کنند.

Windows 11 چه از لحاظ ظاهر و چه از لحاظ عملکرد و کارایی تغییرات چشم‌گیری در مقایسه با Windows 10 دارد. نویسندگان بدافزار و مهاجمان سایبری نیز همچون همیشه از چنین اخبار و موضاعاتی جهت فریب کاربران و به دام انداختن آنها بهره می گیرند.

در یکی از این موارد، محققان کسپرسکی فایلی با اندازه 1.76 گیگابایت را شناسایی کرده‌اند که علیرغم قالب نامگذاری فریبنده و در ظاهر معتبرش بجای نصب Windows 11 برنامه‌ای دیگر، با توافقنامه ای متفاوت را اجرا می‌کند.

 

 

در صورت موافقت کاربر با توافقنامه مذکور، دریافت نرم‌افزار مخرب آغاز شده و دستگاه به بدافزار آلوده می‌شود.

 

 

مشروح گزارش کسپرسکی در لینک زیر قابل مطالعه است:

https://www.kaspersky.com/blog/fake-windows-11-installers/40718/

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *