به‌روزرسانی‌های جدید مک‌آفی و لزوم پشتیبانی از الگوریتم SHA-2

به دلایل امنیتی فایل‌های نسخ جدید محصولات شرکت امنیتی مک‌آفی (McAfee, LLC) توسط گواهینامه‌های جدید امضا شده‌اند. اعتبارسنجی فایل‌های دودویی امضا شده (Signed Binaries) مستلزم وجود گواهینامه‌های موسوم به Root به‌روزشده بر روی سیستم عامل است. شرکت مایکروسافت (Microsoft, Corp) به‌صورت خودکار این گواهینامه‌ها را بر روی سیستم عامل Windows توزیع می‌کند. اما در صورت عدم اتصال دستگاه به اینترنت، از رده خارج بودن سیستم عامل یا غیرفعال بودن RootAutoUpdate ممکن است فرایند نصب، ارتقا و به‌روزرسانی محصولات مک‌آفی با مشکل روبرو شود.

در این مواقع توصیه می‌شود که با دنبال کردن یکی از مراحل زیر این گواهینامه‌های Root به سیستم عامل معرفی شوند:

  • فایل bat.txt از اینجا دریافت شده و نام آن به DigiCert_USERFirst_VeriSign_Comodo_GlobalSign_and_USERTrust.bat.txt تغییر داده شود. در ادامه فایل بر روی سیستم اجرا شود.
  • و یا فایل reg.txt از اینجا دریافت شده و نام آن به DigiCert_USERFirst_VeriSign_Comodo_GlobalSign_and_USERTrust.reg.txt تغییر داده شود. در ادامه فایل در محضرخانه (Registry) سیستم عامل وارد (Import) شود.

همچنین نسخ جدید محصولات مک‌آفی از جمله McAfee Endpoint Security و +McAfee VirusScan Enterprise 8.8 Patch 15 از گواهینامه‌های دیجیتال SHA-2 استفاده می‌کنند. از تاریخ 5 مرداد 1400 به‌روزرسانی‌های V3 DAT نیز با گواهینامه‌های دیجیتال SHA-256 امضا خواهند شد. لذا در صورت استفاده از سیستم‌های عامل از رده خارج از جمله Windows 7 و Windows 2008 R2 لازم است تا برای پشتیبانی از الگوریتم های مذکور به‌روزرسانی‌های زیر حتما بر روی دستگاه‌های با هر یک از این سیستم‌های عامل نصب شده باشد:

شماره تلفن ۴۲۰۵۲ در ساعات اداری و سامانه خدمات پس از فروش و پشتیبانی شرکت مهندسی شبکه گستر به نشانی my.shabakeh.net در طول شبانه روز در اختیار مشترکین گرامی است تا مشکلات و مسائل خود را مطرح کرده و پاسخ‌ها و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *