گارتنر: مک‌آفی، “پیشگام” در بازار راهکارهای امنیت نقاط پایانی

گارتنر، یکی از معتبرترین مؤسسات بین‌المللی ارزیابی محصولات فناوری اطلاعات، در گزارشی که 15 اردیبهشت آن را منتشر کرد شرکت مک‌آفی (McAfee, Corp) را به‌عنوان یک شرکت “پیشگام” (Leader) در زمینه “محصولات حفاظت از نقاط پایانی” یا Endpoint Protection Platforms – به اختصار EPP – معرفی کرد.

نمودار زیر جدیدترین گزارش شرکت گارتنر در خصوص بازار محصولات EPP و وضعیت فعالان این زمینه را نشان می‌دهد.

 

 

منظور از EPP، راهکارهایی است که قادر به حفظ امنیت جامع دستگاه‌هایی همچون ایستگاه‌های کاری و سرورها در برابر بدافزارها و تهدیدات دیگر باشند. فعالان این بازار، درخصوص قابلیت‌های امنیتی، کیفیت امکانات و راحتی مدیریت، با یکدیگر رقابت می‌کنند.

شرکت گارتنر (Gartner, Inc) هرسال وضعیت رقبای موجود در هر زمینه از محصولات فناوری اطلاعات را با هم مقایسه کرده و نتیجه را به‌صورت یک نمودار “چهار بخشی” نشان می‌دهد که آن را “چهارگانه جادویی” (Magic Quadrant) می‌نامد. با نگاه به این نمودار می‌توان وضعیت شرکت‌های فعال در یک زمینه خاص از فناوری اطلاعات را نسبت به همدیگر دانست. از آنجا که این نمودار، پارامترهایی را که بیشتر جنبه کیفی دارند، به شکل کمی درمی‌آورد، سالهاست که توسط شرکت‌ها و تحلیلگران برای ارزیابی بازار محصولات گوناگون فناوری اطلاعات مورد استفاده و استناد قرار می‌گیرد.

شرکت‌هایی که موفق به کسب جایگاه “پیشگام” (Leader) می‌شوند توانسته‌اند میان “پیش‌بینی نیاز بازار” (Completeness of Vision) و “توان پیاده‌سازی و اجرا” (Ability to Execute) تعادلی قابل قبول برقرار کنند؛ قابلیت‌های محصولاتشان، آنها را بالاتر از رقبایشان قرار داده و بنابراین به نوعی پیشرو در بازار هستند.

برای مطالعه توضیحات بیشتر در خصوص گزارش گارتنر بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

 

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *