گرداننده باج‌افزار Ziggy مبلغ اخاذی‌شده را به قربانیان پس می‌دهد!

به‌تازگی صاحب باج‌افزار Ziggy ضمن اظهار پشیمانی از اقدامات مخرب خود از تعطیلی این باج‌افزار خبر داده بود. حالا این مهاجم سایبری اعلام کرده که مبلغ اخاذی شده از قربانیان خود را هم به آنها پس می‌دهد.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، در بهمن 1399 و در پی اعلام تعطیلی این پروژه باج‌افزاری، 922 کلید رمزگشایی Ziggy منتشر شد.

8 فروردین سال جاری نیز گرداننده Ziggy از قربانیانی که اقدام به پرداخت مبلغ اخاذی شده کرده بودند خواست تا با ارسال شواهد انتقال بیت‌کوین به نشانی کیف ارز رمز او پول خود را ظرف دو هفته دریافت کنند.

بر طبق گفتگویی که این فرد با سایت Bleeping Computer داشته مبلغ بازگردانده شده بر اساس ارزش بیت‌کوین در زمان پرداخت از سوی قربانی خواهد بود. این در حالی است که در اواسط بهمن 1399، ارزش هر بیت‌کوین حدود 39 هزار دلار بود. اما حالا ارزش هر بیت‌کوین نزدیک به 58 هزار دلار است. بنابراین با در نظر گرفتن افزایش ارزش بیت‌کوین، می‌توان این‌طور نتیجه‌گیری کرد که حتی در صورت بازگرداندن مبلغ اخاذی شده همچنان سود قابل توجهی نصیب گرداننده Ziggy شده است. هر چند که این فرد مدعی شده که برای باز گرداندن مبالغ اخاذی شده ناچار به فروش منزلش شده است!

گرداننده Ziggy خود را شهروند یک کشور جهان سوم معرفی کرده و انگیزه اصلی از راه‌اندازی کارزار باج‌افزاری Ziggy را رسیدن به منافع مالی اعلام نموده است. او پیش‌تر گفته بود که به دلیل عذاب وجدان و نگرانی از اقدامات اخیر نهادهای قانونی بر ضد بدافزار Emotet و باج‌افزار NetWalker، این تصمیمات را گرفته است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *