آلوده ترین استان های کشور به انواع بدافزار

استان های آلوده کشور به انواع نرم افزارهای مخرب اینترنتی طی سه ماهه نخست سال جاری شناسایی شدند که براساس آن استان تهران و آْذربایجان شرقی دارای بیشترین تعداد آدرس های اینترنتی آلوده به انواع بدافزار هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر ماهانه میلیون ها رایانه در سراسر جهان مورد حملات انواع نرم افزارهای مخرب قرار می گیرند و در کشور ما نیز برخی آمار ارائه شده از خطر حمله به حدود 50 تا 60 درصد سیستم های رایانه ای خبر می دهد.

براین اساس سازمان فناوری اطلاعات با راه اندازی مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای – ماهر – نسبت به ایجاد تله بدافزار در کشور اقدام کرده تا از حملات رایانه ای در سطح شبکه اینترنت جلوگیری کند. این شبکه که با هدف ثبت نقاط ضعف امنیتی سیستم‌های رایانه ای و نوع حمله به آنها در کشور به عنوان یک پروژه ملی تعریف شده ماهانه به صورت میانگین یک هزار و 600 بدافزار را به دام می اندازد.
 
تهران آلوده ترین استان به انواع نرم افزارهای مخرب اینترنتی
 
مرکز ماهر در پایان هر ماه پس از جمع آوری و تحلیل داده‌ از شبکه تله بدافزار – هانی نت ملی- گزارشی مبنی بر میزان گستره آلودگی به بدافزار در استان های کشور ارائه می کند که این امر بیانگر تعداد آدرس های اینترنتی آلوده شناسایی شده در هر استان است.
 
گزارش های ارائه شده از این مرکز در سه ماهه نخست سال جاری نشان می دهد که سیستم های رایانه ای استان تهران بیشترین نقاط ضعف امنیتی در کشور را دارا هستند و میزان درصد آلودگی آدرس های اینترنتی در این استان به مراتب بیشتر از دیگر استانها است.
به گزارش مهر، بررسی ها نشان می دهد که طی سه ماهه نخست امسال استان تهران 429 بار مورد حملات انواع بدافزار قرار گرفته و این تعداد آدرس آلوده اینترنتی در این استان شناسایی شده است. بعد از تهران استان آذربایجان شرقی بیشترین میزان گستره آلودگی در استانهای کشور را به انواع بدافزارها دارد.
در فروردین ماه امسال 115 مورد آدرس اینترنتی آلوده به انواع نرم افزارهای مخرب در تهران ، 76 مورد آدرس اینترنتی آلوده در استان آذربایجان شرقی و 16 مورد نیز در استان اصفهان شناسایی شد و مابقی استانها از حملات رایانه ای کمتری برخوردار بودند. سال گذشته استان های تهران، مرکزی، یزد، اصفهان و فارس آلوده ترین استان های ارسال کننده بدافزار بودند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *