گزارش فصلی مک‌آفی منتشر شد

گزارش فصلی مک‌آفی منتشر شد.

سال 2020 در حالی آغاز شد که سوءاستفاده از موضوعات مرتبط با همه‌گیری کرونا به فهرست تکنیک‌های مورد استفاده مهاجمان در انتشار بدافزارها و اجرای حملات سایبری افزوده شد. در سه‌ماهه دوم با استمرار شیوع کرونا و تداوم و گسترش بی‌سابقه دورکاری کارکنان، بکارگیری این رویکرد نه تنها کم رنگ نشد که مورد توجه و استفاده مهاجمان بیشتری نیز قرار گرفت. شبکه جهانی مک‌آفی متشکل از بیش از یک میلیارد حسگر نشان می‌دهد که تهدیدات مبتنی بر کووید-19 در سه‌ماهه دوم 2020 در مقایسه با سه‌ماهه قبل از آن 605 درصد افزایش داشتند. مک‌آفی در سامانه زیر نیز جدیدترین آمار و آخرین وضعیت تهدیدات مبتنی بر کووید-19 را در دسترس قرار داده است:

https://www.mcafee.com/enterprise/en-us/lp/covid-19-dashboard.html

مدیران امنیت اطلاعات و گروه‌های امنیتی با تهدیدات دائماً در حال تکامل روبرو شده‌اند که از لحاظ تعداد و دامنه همواره در حال افزایش و گسترده‌تر شدن هستند. مهاجمان بدخواه نیز با تکنیک‌هایی که روزبه‌روز پیچیده‌تر می‌شوند کسب‌وکارها، دولت‌ها، مراکز آموزشی و نیروی کاری را که همچنان با چالش‌های ناشی از محدودیت‌های کووید-19، آسیب‌پذیری‌های بالقوه دستگاه‌های از راه دور و امنیت کانال‌های ارتباطی دست به گریبان هستند هدف قرار می‌دهند.

با چالش‌ها و ابهامات متعدد موجود، رعایت الزامات امنیتی توسط کاربران نظیر مراقبت و حساسیت در زمان باز کردن پیوست ایمیل‌ها یا کلیک بر روی لینک‌های بالقوه مخرب فیشینگ در کنار آگاهی از ترفندهای مهاجمان نقشی کلیدی در ایمن ماندن از گزند تهدیدات و حملات سایبری این روزها دارد.

همچون همیشه محققان مک‌آفی بر روی تاکتیک‌ها و تکنیک‌های مورد استفاده تبهکاران سایبری تمرکز دارند. مک‌آفی با رصد اطلاعات استخراج شده از یک میلیارد حسگر خود که در سرتاسر جهان پراکنده‌اند بینشی جامع را در راستای حفاظت از کسب‌وکار و دارایی‌های شما فراهم می‌کند.

در این گزارش آزمایشگاه‌های مک‌آفی با نگاهی موشکافانه تهدیدات مطرح در سه‌ماهه دوم 2020 را مورد بررسی قرار داده‌اند. همچنین برخی یافته‌های بخش تحقیق تهدیدات پیشرفته شرکت مک‌آفی که همواره هوشیار و پرتکاپو در حال ردیابی، شناسایی و کالبدشکافی جدیدترین کارزارهای سایبری و بررسی علت و اثرات آنهاست در این گزارش ارائه شده است.

 

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *