250 هزار دلار جایزه برای دستگیری صاحبان Rustock

شرکت مایکروسافت برای شناسایی و دستگیری گردانندگان شبکه مخرب Rustock، جایزه ای به مبلغ 250 هزار دلار تعیین کرد.

شبکه مخرب Rustock در اوایل سال جاری متلاشی شد. در زمان اوج فعالیت این شبکه، روزانه بیش از 30 میلیارد نامه الکترونیکی ناخواسته و تبلیغاتی (spam) از طریق کامپیوترهای تسخیر شده در شبکه مخرب Rustock، تهیه و ارسال می‎شد. این شبکه در فعال‎ترین دوره خود، بیش از 6/1 میلیون کامپیوتر را در دنیا در اختیار داشت. برآورد شده است که هنوز 700 هزار کامپیوتر آلوده به بدافزارهای مرتبط با Rustock در دنیا وجود دارد.

مراکز کنترل و فرماندهی شبکه مخرب Rustock در اوایل سال جاری با رهبری شرکت مایکروسافت و همکاری مشترک بسیاری از شرکت ها، مراکز تحقیقاتی و نهادهای امنیتی کشورهای مختلف، از هم پاشیده شد. سپس شرکت مایکروسافت با درج آگهی‎های هشدار در روزنامه‎های مختلف جهان، به گردانندگان این شبکه مخرب هشدار داده و آنان را به اقدامات قضایی تهدید کرد.

اکنون نیز با اختصاص 250 هزار دلار جایزه برای فرد و یا افرادی که بتوانند اطلاعاتی درباره صاحبان و گردانندگان Rustock ارائه دهند، مایکروسافت سعی دارد که همکاران و دوستان این افراد مجرم را وسوسه و تحریک به لو دادن آنها کند.

یک شبکه مخرب که اصطلاحاً  Botnet نامیده می‎شود، از تسخیر و در اختیار گرفتن کامپیوترهایی که اصطلاحاً Bot نامیده می‎شوند، تشکیل می‎شود. اغلب کاربران از نفوذ و دسترسی غیر مجاز به کامپیوترشان بی‎اطلاع هستند. کنترل و دسترسی به کامپیوترها با سوءاستفاده از نقاط ضعف امنیتی نرم‎افزارها و سیستم‎های عامل و نفوذ به کامپیوترهای آسیب‎پذیر و نصب انواع بدافزارهای مخرب و جاسوسی، صورت می‎گیرد.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *