ماهنامه خبری شبکه گستر منتشر شد

در این شماره از ماهنامه امنیت فناوری اطلاعات شرکت مهندسی شبکه گستر به بررسی مهمترین رخدادها و رویدادهای مرتبط با امنیت فناوری اطلاعات در فروردین ماه 1399 پرداخته شده است.

در این ماه چندین نهاد بین‌المللی و شرکت امنیتی در خصوص افزایش حملات باج‌افزاری بر ضد مراکز فعال در حوزه سلامت و درمان هشدار دادند که به نمونه‌های برجسته آنها در این ماهنامه پرداخته شده است.

در فروردین ماه، شرکت‌های اپل، گوگل، موزیلا، وی‌ام‌ور، مایکروسافت، ادوبی، اینتل، اوراکل و سیسکو اقدام به انتشار اصلاحیه و توصیه‌نامه امنیتی برای برخی از محصولات خود کردند. سوءاستفاده از برخی از ضعف‌های ترمیم‌شده، مهاجم را قادر به در اختیار گرفتن کنترل سیستم می‌کند.

در ماهی که گذشت شرکت مهندسی شبکه گستر ویژه‌نامه‌ای را منتشر کرد که در آن ضمن مرور رویدادها و تجارب کسب شده در گذشته و با نگاهی به بدافزارها و تهدیدات سایبری در سال 98 دورنمایی از مهمترین موضوعات و چالش‌های حوزه امنیت فناوری اطلاعات در سال 99 ترسیم شده است. این شرکت در یک توصیه‌نامه نیز به نکاتی که رعایت آنها نقشی کلیدی در ایمن نگاه داشتن سازمان از گزند تهدیدات سایبری در جریان دور کاری دارند پرداخته است.

در اولین ماه سال 1399، شرکت بیت‌دیفندر از شناسایی حملاتی خبر داد که در جریان آن مهاجمان با هک کردن روترها و تغییر تنظیمات DNS، کاربران دستگاه‌های متصل به این تجهیزات را به سایت‌های تحت کنترل خود هدایت و با وعده ارائه آخرین اخبار در خصوص ویروس کرونا آنها را تشویق به دریافت و اجرای فایل مخرب بدافزار Oski می‌کردند. جزییات این حملات و چندین تهدید سایبری دیگر را در این ماهنامه بخوانید.

شرکت مهندسی شبکه گستر، ارائه‌دهنده محصولات و خدمات در زمینه امنیت شبکه از زمان تأسیس در سال ۱۳۷۰، همواره به امر آگاه‌سازی در زمینه امنیت فناوری اطلاعات به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین راهکارهای مقابله با تهدیدات سایبری توجه خاص داشته است. امید است مطالب ماهنامه امنیت فناوری اطلاعات شرکت مهندسی شبکه گستر که حاصل تحقیق و پژوهش کارشناسان این شرکت است راهنمایی برای ارتقای دانش کاربران این حوزه باشد.

 

برای دریافت ماهنامه امنیت فناوری اطلاعات شرکت مهندسی شبکه گستر بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

 

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *