آخرین اخبار از گروه نفوذگران “ناشناس”

در یک هفته گذشته نیز شاهد ادامه فعالیت‎های مخرب گروه نفوذگران “ناشناس” (Anonymous) بودیم. البته در هفته گذشته، این گروه شکست‎هایی را نیز متحمل شدند.

پلیس FBI آمریکا در یک سلسله بازرسی‎های خانگی در ایالت‎های مختلف آمریکا، اقدام به دستگیری 12 نفر که متهم به عضویت در گروه نفوذگران “ناشناس” هستند، کرد. طبق اطلاعات منتشر شده، این اقدام پلیس FBI در ادامه تحقیقات مربوط به حملات سال گذشته این گروه به سایت PayPal است. در زمستان 89، گروه “ناشناس” در اعتراض به توقف سرویس‎دهی PayPal به سایت افشاگری WikiLeaks دست به حملات “از کاراندازی سرویس” (Denial of services) زدند.

شرکت Google نیز به دلیل انتشار اطلاعات و فعالیت‎های برخلاف قوانین عضویت در سایت اجتماعی جدید +Google، عضویت گروه نفوذگران “ناشناس” را در این سایت لغو کرده و حتی نشانی Gmail آنان را مسدود کرد. گروه “ناشناس” با انتشار اطلاعیه‎ای، ضمن اعتراض به اقدام شرکت Google، وعده راه‎اندازی سایت اجتماعی خود را تحت نام Anon Plus دادند و البته تهدید مسئولان Google به حمله به سایت +Google را نیز فراموش نکردند.

همکاران بازنشسته گروه نفوذگران “ناشناس” که تحت نام LulzSec تا یک ماه پیش دست به حملات نفوذی گسترده‎ای در اقصی نقاط جهان می‎زدند، خود را از بازنشستگی درآورده و اعلام کردند که در کنار دوستان “ناشناس” خود، علیه “روپرت مرداک” غول رسانه‎ای جهان و مدیر شرکت News Corporation فعالیت‎های مخرب خود را از سر خواهند گرفت.

“روپرت مرداک” و شرکت وی به اتهام رشوه‎دهی به پلیس انگلیس و شنود غیرقانونی مکالمات تلفنی سیاستمداران، شخصیت‎های مشهور، قربانیان حوادث 11 سپتامبر و خانواده سربازان آمریکایی کشته شده در افغانستان و عراق، تحت پیگرد قانونی است.

گروه نفوذگران LulzSec در اواسط هفته گذشته توانستند به سایت روزنامه انگلیسی و مشهور Sun متعلق به News Corporation نفوذ کرده و برای مدتی بازدیدکنندگان این سایت را به سایت Twitter خود هدایت کنند. همچنین LulzSec مدعی بود که نامه‎های الکترونیکی پرسنل روزنامه Sun را به سرقت برده و به زودی منتشر خواهد کرد. ولی بعداً از این کار منصرف شد و هیچ سند و نامه‎ای را منتشر نکردند.

در آخرین اقدام نیز هر دو گروه مشترکاً با انتشار یک فایل PDF حاوی قرارداد یک معامله نظامی، مدعی نفوذ به سایت نیروهای نظامی NATO شدند. البته تاکنون مسئولان NATO واکنشی به این ادعا نشان نداده‎اند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *