Bitdefender، محصول سال 2019

مؤسسه ارزیابی AV-Comparatives گزارش نهایی و جمع‌بندی شده خود را برای سال 2019 منتشر کرد. بر اساس این جمع‌بندی، ضدویروس Bitdefender برای چندمین بار موفق به دریافت باارزش‌ترین نشان این مؤسسه، یعنی “محصول سال” شده است.

مؤسسه AV-Comparatives بر اساس آزمون‌های مختلفی که طی هر سال بر روی انواع محصولات ضدویروس انجام می‌دهد، ارزیابی بی‌طرفانه و مستقلی را بعمل آورده و این محصولات را رتبه‌بندی می‌کند. در پایان هر سال میلادی نیز با جمع‌بندی نتایج آزمون‌های بعمل آمده طی سال، ضدویروس برتر سال را انتخاب کرده و همچنین ضدویروس‌ها را در گروه‌های مختلف ارزیابی سالانه می‌کند.

در گزارش نهایی سال 2019، ضدویروس Bitdefender بعنوان “محصول سال” (Product of the Year) انتخاب شده است.

 

Bitdefender

 

 

در گزارش نهایی AV-Comparatives، تعدای از ضدویروس‌ها که نتایج خوبی را در آزمون‌های مختلف در سال 2019 کسب کرده‌اند، بعنوان ضدویروس “برتر” (Top Rated) انتخاب شده‌اند. ضدویروس‌های ممتاز سال 2019 عبارتند از Avast،وAVG و Kaspersky.

 

Avast, AVG, Kaspersky

 

ضدویروس‌های برتر در هر آزمون

 

 

آزمون “محافظت در دنیای واقعی” (Real-World Protection)

این آزمون یکی از آزمون‌های مهم AV-Comparatives به شمار می‌آید. در این آزمون از تمام امکانات و قابلیت‌های ضدویروس برای مقابله با انواع تهدیدات، مشابه آنچه که هر روز در دنیای واقعی رخ می‌دهد، استفاده می‌شود. ضدویروس‌ها باید عملکرد بالایی نشان دهند، بدون آنکه درصد خطای زیادی داشته باشند و نیاز به دخالت مکرر کاربر باشد. ضدویروس‌های برتر در این آزمون عبارتند از AVIRA،وBitdefender و VIPRE.

 

AVIRA

 

Bitdefender

 

VIPRE

 

 

آزمون “محافظت در برابر بدافزارها” (Malware Protection)

در این آزمون توانایی ضدویروس در حفاظت از دستگاه در برابر بدافزارهایی که از دستگاه های ذخیره‌ساز قابل حمل و پوشه‌های اشتراکی به سیستم رخنه می‌کنند مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. علاوه بر شناسایی قدرتمند، ضدویروس انتخابی می‌بایست حداقل خطای نادرست را در شناسایی داشته باشد. ضدویروس‌های برتر در این آزمون عبارتند از AVIRA،وBitdefender،وAvast و AVG.

 

 

AVIRA

 

Bitdefender

 

Avast, AVG

 

 

آزمون “خطا در شناسایی” (False Positive)

شناسایی اشتباه به اندازه یک آلودگی واقعی می‌تواند باعث مزاحمت و دردسر شود. لازم است که قبل از عرضه ضدویروس به بازار، کنترل کیفیت مناسبی بر روی محصول صورت گرفته باشد. هدف از این آزمون، کنترل میزان خطای ضدویروس در شناسایی بدافزارها است. ضدویروس‌های برتر در این آزمون عبارتند از Kaspersky،وAVIRA و ESET.

 

 

Kaspersky

 

AVIRA

 

ESET

 

 

آزمون “کارایی کلی” (Overall Performance)

در عین حال که محصولات امنیتی باید تحت شرایط مختلف فعال باشند، کاربران نیز می‌بایست قادر به انجام امور معمول خود با دستگاه باشند. برخی محصولات تأثیرات بیشتری در مقایسه با محصولات دیگر در زمان اجرای فرامین متداول می‌گذارند. بر طبق آزمون‌های این مؤسسه، ESET،وMcAfee و K7 کمترین تأثیر را بر روی کارایی سیستم‌ها داشته‌اند.

 

 

ESET

 

McAfee

 

K7

 

 

آزمون “محافظت پیشرفته در برابر تهدیدات” (Advanced Threat Protection)

در این آزمون، توانایی محصولات ضدویروس در مقابله با حملات هدفمند و بدافزارهای موسوم به بدون فایل (Fileless) مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در سال 2019 تنها تعداد کمی از شرکت‌های سازنده محصولات ضدویروس در این آزمون پرچالش شرکت کردند. ضدویروس‌های برتر در این آزمون عبارتند از ESET،وKaspersky،وAvast،وAVG،وBitdefender و F-Secure.

 

 

ESET, Kaspersky

 

Avast, AVG

 

Bitdefender, F-Secure

 

 

گزارش کامل مؤسسه AV-Comparatives در اینجا قابل دریافت و مطالعه است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *