برگزاری سمینار “باج‌افزارها؛ دیروز، امروز و فردا” در دانشگاه تهران

شرکت مهندسی شبکه گستر و مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران، سمینار “باج‌افزارها؛ دیروز، امروز و فردا” را برگزار کردند.

روز یکشنبه، 29 دی ماه در حالی این سمینار در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران برگزار شد که ارائه خدمات تأمین امنیت نقاط پایانی بزرگترین مرکز آموزش عالی کشور توسط شرکت مهندسی شبکه گستر در آستانه ورود به دهمین سال پیاپی خود قرار دارد.

در ابتدای سیمنار، ریاست محترم مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران، جناب آقای دکتر سید امید فاطمی به ارائه توضیحاتی در خصوص برنامه‌های آتی این مرکز در دانشگاه پرداختند.

در ادامه، کارشناسان شرکت مهندسی شبکه گستر، علاوه بر اشاره به اهمیت حفاظت از سیستم‌ها در برابر بدافزارها، انواع باج‌افزارها، روش‌های رمزنگاری و رمزگشایی فایل‌ها، راه‌های دریافت باج و نحوه انتشار جدیدترین باج‌افزارها را تحلیل و بررسی کردند و در نهایت روش ها و راهکارهای پیشگیری و مقابله با این نوع بدافزارها را مرور نمودند. همچنین در جریان این سمینار، چند نمونه از باج‌افزارهای مطرح مورد کالبدشکافی دقیق قرار گرفتند.

در پایان نیز، جلسه پرسش‌وپاسخ میان شرکت‌کنندگان و ارائه‌دهندگان برگزار شد و طی آن به سئوالات و ابهامات مطرح شده پاسخ داده شد.

در سال‌های اخیر تعداد باج‌افزارها رشد فزاینده‌ای داشته است. بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط شرکت ضدویروس McAfee، تنها در سه‌ماهه اول سال 2019، بیش از 700،000 نمونه باج‌افزار منحصربه‌فرد جدید منتشر شده است. متأسفانه، تعداد قابل‌توجهی از سیستم‌های سازمان‌ها و شرکت‌های ایرانی نیز به دلیل عدم رعایت موارد امنیتی، هر روز به این نوع از بدافزارهای مخرب آلوده می‌شوند.

شرکت مهندسی شبکه گستر، ارائه‌دهنده محصولات و خدمات در زمینه امنیت شبکه از زمان تأسیس در سال ۱۳۷۰، همواره به امر آگاه‌سازی در زمینه امنیت فناوری اطلاعات به عنوان یکی از اصلی‌ترین راهکارهای مقابله با تهدیدات سایبری توجه خاص داشته است.

 

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *